i4 eDrive40 Гран Купе: Среден разход на електроенергия, WLTP в кВтч/100 км[1]: 18,6–15,4; обхват на движение с електрозадвижване, комбиниран по WLTP в км[2]: 491–600
i5 M60 xDrive: Среден разход на електроенергия, WLTP в кВтч/100 км[1]: 19,5–17,1; обхват на движение с електрозадвижване, комбиниран по WLTP в км[2]: 473–539
i3: Среден разход на електроенергия, комбиниран по WLTP в кВтч/100 км[1]: 16,6 – 15,3; Електрически пробег, WLTP в км[2]: 278–307
Какво прави едно електрическо превозно средство специално.
Електромоторът впечатлява със силното си ускорение.
В сравнение с двигателя с вътрешно горене, електромоторът развива мощността си още по-динамично, предавайки я на пътя мигновено и без забавяне.
Високоволтовата батерия на електрическото превозно средство замества резервоара за гориво.
Вместо да използва гориво, електромобилът изразходва електричество. Той няма резервоар за бензин или дизел, а е оборудван с високоволтова батерия, която е защитена в случай на злополука и разполага със система за зареждане.
Зареждане на високоволтовата батерия с рекуперация при спирането.
Спирачната система при електромобилите е регенеративна и за разлика от конвенционалните спирачки, тя възстановява енергия. Този процес се нарича рекуперация.
Полезна информация за високоволтовата батерия на BMW електромобилите.
Независимо дали става въпрос за капацитет, зарядна мощност или тегло, темата за високоволтовата батерия на електромобила е свързана с множество термини. Ето един бърз преглед.
Дългият експлоатационен живот е стойността на високоволтовата батерия на електромобила.
Подобно на двигателя с вътрешно горене, високоволтовата батерия е един от най-ценните компоненти в един BMW електромобил. Цената на батерията зависи, наред с други фактори, от нейния капацитет. Това означава, че колкото повече енергия може да съхранява батерията, толкова по-висока е нейната цена. Дългият експлоатационен живот на батерията може да бъде удължен чрез правилно потребителско поведение, а интегрираните функции да предоставят допълнителна защита.
Ето как можете да повлияете на експлоатационния живот на високоволтовата батерия на вашия електромобил.
Високоволтовата батерия на електромобила е разработена с изключително внимание. Въпреки това, с течение на времето пробегът и производителността на зареждане леко намаляват поради естествения процес на стареене. Състоянието на батерията (State of Health (SoH)) отразява този процес. То показва максималното енергийно съдържание на батерията в сравнение с това на нова батерия. При по-ниско SoH пробегът намалява. Можете да поддържате издръжливостта на батерията чрез правилна грижа и внимателно шофиране на вашия електромобил.
Препоръки за оптимизиране на експлоатационния живот на батерията на електрическото превозно средство.
Така високоволтовата батерия на електрическото превозно средство запазва високата си енергия.
Високоволтовата батерия на електромобила е разработена за всяка ежедневна ситуация. Тя подлежи на физически обусловено стареене. Част от стареенето зависи от времето и се нарича календарно стареене. Колкото по-често високи състояния на зареждане и температури на високоволтовата батерия се избягват при паркиране, толкова по-малко е календарното стареене. Втората част от стареенето се влияе значително от броя на циклите на зареждане и разреждане. Това се нарича циклично стареене. То се намалява, например, чрез предвиждащ стил на шофиране и умерена зарядна мощност.
Дългогодишен опит с примера
на BMW i3.
Здравината на високоволтовата батерия на електрическите превозни средства BMW е доказана още с нашия пионер в електрическата мобилност – BMW i3. От 2013 г. следим процеса на стареене на високоволтовата батерия на този модел. Още по време на разработката на BMW i3 проведохме обширни тестове за шофиране и зареждане, както и симулации на процеса на стареене.
По-добри условия за по-новите поколения BMW.
В сравнение с актуалните модели, по-старите версии на BMW i3 разполагат с относително малки батерии. Благодарение на технологичния напредък и увеличените размери на високоволтовите батерии, по-новите поколения електрически превозни средства BMW предлагат значително подобрени характеристики по отношение на поведението при стареене. Тъй като стареенето на батерията зависи от множество индивидуални фактори, не може да се направи общо заключение за поведението на стареене на всяко конкретно превозно средство.
Подробна информация за структурата на електромотора.
Ето как работи електрозадвижването.
Електромоторът преобразува тока в движение. Най-важните му компоненти са роторът и статорът. Както подсказва името, роторът трябва да се върти. Това се случва чрез взаимодействие на магнитното поле на ротора и статора. В зависимост от типа на двигателя, магнитното поле на ротора се генерира от магнити или ток. Електромоторът предава полученото въртене към колелата чрез 1-степенна скоростна кутия. Ако погледнете цикъла на движение (WLTP), ефективността на електромотора е повече от три пъти по-висока от тази на двигателя с вътрешно горене. Електрическите превозни средства BMW често използват особено ефективни синхронни машини, възбуждани с ток, или накратко SSM.
Предимства на синхронната машина, възбуждана с ток (SSM).
Една от основните компетенции на BMW е широкото използване на синхронна машина, възбуждана с ток. Тя се характеризира с липсата на определени „редкоземни елементи“ в ротора. В сравнение с останалите типове двигатели, синхронните машини, възбуждани с ток, имат благоприятни експлоатационни характеристики и ускоряват добре дори при високи скорости. Това е полезно при изпреварване по магистрала. Също така синхронните машини, възбуждани с ток, имат нисък разход. Тъй като магнетизират ротора с ток, те работят с оптимална ефективност или производителност в зависимост от ситуацията.
Предимства не синхронния двигател с осов поток (PSM).
Електромоторът от конструктивен тип PSM се отличава с висока плътност на мощността. Той може да генерира сравнително голямо количество мощност за дадено място за монтиране. Технически той се различава от синхронната машина, възбуждана с ток, по това, че генерира магнитното поле в ротора по различен начин. То се генерира от постоянни магнити. Следователно PSM е особено подходящ, например за интегриране в скоростната кутия на превозни средства PHEV и M PHEV (BMW XM).
Опростена техника с лесно управление.
Електрическото превозно средство BMW ускорява директно. Изцяло без съединител или превключване. За разлика от двигателя с вътрешно горене, електромоторът предоставя своята мощност още по-спонтанно. Неговият въртящ момент е висок и почти постоянен в долния диапазон на оборотите. При по-високи обороти електромоторът може да използва пълната си мощност по всяко време. Следователно оборотите не трябва да се регулират чрез смяна на предавката, както е при двигателите с вътрешно горене.
Шофиране на електрическо BMW. Едно специално преживяване.
Електрическото BMW се движи тихо и спокойно, предлагайки същевременно познатото усещане за комфорт. При натискане на педала на газта, автомобилът ускорява спонтанно, мощно и с отлична прецизност. Спирането е съпроводено с прецизно усещане на педала. Благодарение на разположената в долната част високоволтова батерия, центърът на тежестта е нисък, което осигурява стабилност и увереност на пътя.
Ето защо електрическото превозно средство ускорява толкова бързо.
С помощта на 1-степенната скоростна кутия, вашето електрическо BMW ускорява плавно и без прекъсвания за смяна на предавките. При натискане на педала за ускорение, въртящият момент е незабавно на разположение. Когато отпуснете педала, автомобилът намалява скоростта също толкова бързо. Всичко това се случва според вашите предпочитания и избраната настройка за рекуперация.
Как спира едно BMW с интелигентна рекуперация.
Спирачната система на електрическото BMW анализира ситуациите на спиране за максимална ефективност. Тя използва пълния рекуперационен потенциал на електромотора. При необходимост се активира конвенционалната спирачна система. Това интелигентно взаимодействие възстановява максимално енергия, предпазва спирачките и намалява емисиите на частици от спирачките.
Сравнение на електрически превозни средства и цени.


i4 eDrive40 Гран Купе: Разход на енергия, комбиниран WLTP в кВтч/100 км[1]: 18,6–15,4; електрически пробег, WLTP в км[2]: 491–600
i4 M50 xDrive Гран Купе: Разход на енергия, комбиниран WLTP в кВтч/100 км[1]: 21,9–17,8; електрически пробег, WLTP в км[2]: 416–515
i5 eDrive40: Разход на енергия, комбиниран WLTP в кВтч/100 км[1]: 18–14,7; електрически пробег, WLTP в км[2]: 512–626
i5 M60 xDrive: Разход на енергия, комбиниран WLTP в кВтч/100 км[1]: 19,5–17,1; електрически пробег, WLTP в км[2]: 473–539
i5 eDrive40 Туринг: Разход на енергия, комбиниран WLTP в кВтч/100 км[1]: 18,6–15,4; електрически пробег, WLTP в км[2]: 494–602
i5 M60 xDrive Туринг: Разход на енергия, комбиниран WLTP в кВтч/100 км[1]: 20,2–17,7; електрически пробег, WLTP в км[2]: 454–522
i7 xDrive60: Разход на енергия, комбиниран WLTP в кВтч/100 км[1]: 19,6–18,5; електрически пробег, WLTP в км[2]: 589–624
i7 M70 xDrive: Разход на енергия, комбиниран WLTP в кВтч/100 км[1]: 23,7–20,8; електрически пробег, WLTP в км[2]: 490–559
iX1 eDrive20: Разход на енергия, комбиниран WLTP в кВтч/100 км[1]: 17,1–15,5; електрически пробег, WLTP в км[2]: 430–473
iX2 xDrive30: Разход на енергия, комбиниран WLTP в кВтч/100 км[1]: 17,7–16,3; електрически пробег, WLTP в км[2]: 418–449
iX xDrive60: Разход на енергия, комбиниран WLTP в кВтч/100 км[1]: 21–17,9; електрически пробег, WLTP в км[2]: 596–701
iX M70 xDrive: Разход на енергия, комбиниран WLTP в кВтч/100 км[1]: 23,6–20,6; електрически пробег, WLTP в км[2]: 518–600
Въпроси и отговори за високоволтовата батерия и електромотора.
Допълнителна информация.
Електрически пробег.
С пробега на вашите електромобили можете безпроблемно да достигнете и до по-отдалечени цели. Планирането на маршрута ви показва възможностите за зареждане при пътуване.
Зареждане у дома.
Зареждайте вашия електромобил или вашия Plug-in хибрид през нощта или между пътуванията. Винаги потегляйте в добре заредено състояние и адаптирайте зареждането на вашето електрическо BMW комфортно към всекидневието си.
Разход на гориво и СО2 емисии.
i4 eDrive40 Гран Купе: Среден разход на електроенергия, WLTP в кВтч/100 км[1]: 18,6–15,4; обхват на движение с електрозадвижване, комбиниран по WLTP в км[2]: 491–600
i4 M50 xDrive Гран Купе: Среден разход на електроенергия, WLTP в кВтч/100 км[1]: 21,9–17,8; обхват на движение с електрозадвижване, комбиниран по WLTP в км[2]: 416–515
i5 eDrive40: Среден разход на електроенергия, WLTP в кВтч/100 км[1]: 18–14,7; обхват на движение с електрозадвижване, комбиниран по WLTP в км[2]: 512–626
i5 M60 xDrive: Среден разход на електроенергия, WLTP в кВтч/100 км[1]: 19,5–17,1; обхват на движение с електрозадвижване, комбиниран по WLTP в км[2]: 473–539
i5 eDrive40 Туринг: Среден разход на електроенергия, WLTP в кВтч/100 км[1]: 18,6–15,4; обхват на движение с електрозадвижване, комбиниран по WLTP в км[2]: 494–602
i5 M60 xDrive Туринг: Среден разход на електроенергия, WLTP в кВтч/100 км[1]: 20,2–17,7; обхват на движение с електрозадвижване, комбиниран по WLTP в км[2]: 454–522
i7 xDrive60: Среден разход на електроенергия, WLTP в кВтч/100 км[1]: 19,6–18,5; обхват на движение с електрозадвижване, комбиниран по WLTP в км[2]: 589–624
i7 M70 xDrive: Среден разход на електроенергия, WLTP в кВтч/100 км[1]: 23,7–20,8; обхват на движение с електрозадвижване, комбиниран по WLTP в км[2]: 490–559
iX1 eDrive20: Среден разход на електроенергия, WLTP в кВтч/100 км[1]: 17,1–15,5; обхват на движение с електрозадвижване, комбиниран по WLTP в км[2]: 430–473
iX2 xDrive30: Среден разход на електроенергия, WLTP в кВтч/100 км[1]: 17,7–16,3; обхват на движение с електрозадвижване, комбиниран по WLTP в км[2]: 418–449
iX xDrive60: Среден разход на електроенергия, WLTP в кВтч/100 км[1]: 21–17,9; обхват на движение с електрозадвижване, комбиниран по WLTP в км[2]: 596–701
iX M70 xDrive: Разход на енергия, комбиниран WLTP в кВтч/100 км[1]: 23,6–20,6; електрически пробег, WLTP в км[2]: 518–600
[1] Официалните данни за разхода на гориво, емисиите CO₂, разхода на електроенергия и обхвата на движение с електрозадвижване са измерени в съответствие с тестовия цикъл Регламент (ЕС) 715/2007 в съответната валидна версия. WLTP данните отчитат диапазона при всички възможни допълнителни оборудвания (в случая за германския пазар). За сертифицираните след 01.01.2021 година автомобили официалните данни са налични само според WLTP. В допълнение, съгласно Регламент (ЕС) 2022/195 стойностите на NEDC вече отпадат в сертификатите за съответствие на ЕО от 1 януари 2023 г. Повече информация за методиките NEDC и WLTP може да намерите на www.bmw.de/wltp
Допълнителна информация за официалния разход на гориво и официалните специфични емисии на CO₂ за нови леки автомобили можете да намерите в „Ръководството за разхода на гориво, емисиите на CO₂ и разхода на електричество на нови леки автомобили“, което е достъпно във всички обекти за продажба на Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT), Hellmuth Hirth Str. 1, 73760 Ostfildern Scharnhausen, и се предлага безплатно на адрес https://www.dat.de/co2/.
[2] Пробегът зависи от различни фактори, най-вече: личния стил на каране, натоварването по маршрута, външната температура, използването на отопление/климатизация, предварителното темпериране.
[3] Динамиката на зареждането зависи от нивото на заряд на батерията, околната температура, индивидуалния стил на шофиране и ползването на допълнителни консуматори. Показаните пробези са базирани на WLTP Best Case. Времената за зареждане са валидни при температура на околната среда 23°C след предходно пътуване и може да варират в зависимост от потребителското поведение.
[4] Допълнително осигуреният пробег в км след High-Power зареждане в продължение на 10 минути е определен съгласно DIN70080 в цикъла WLTP. Той зависи от оборудването на превозното средство, индивидуалния профил на шофиране, температурата на околната среда, състоянието на зареждане и използването на допълнителни консуматори.