i4 eDrive40 Gran Coupe: Разход на електричество, комбиниран WLTP в кВтч/100 км1: 18–14,9; обхват на движение с електрозадвижване, WLTP в км: 506–613
Посочените стойности са определени в съответствие с предписания измервателен метод на WLTP. Действителните стойности зависят от различни фактори, например натоварване, стил на шофиране, маршрут, време, странични консуматори (вкл. климатик), гуми, състояние на стареене на батерията.
i5 M60 xDrive Sedan: Разход на електричество, комбиниран WLTP в кВтч/100 км1: 19,5–17,1; обхват на движение с електрозадвижване, WLTP в км: 473–539
Посочените стойности са определени в съответствие с предписания измервателен метод на WLTP. Действителните стойности зависят от различни фактори, например натоварване, стил на шофиране, маршрут, време, странични консуматори (вкл. климатик), гуми, състояние на стареене на батерията.
BMW i3: Разход на електричество, комбиниран WLTP в кВтч/100 км1: 16,6 – 15,3; Електрически пробег, WLTP в км: 278–307
Посочените стойности са определени в съответствие с предписания измервателен метод на WLTP. Действителните стойности зависят от различни фактори, например натоварване, стил на шофиране, маршрут, време, странични консуматори (вкл. климатик), гуми, състояние на стареене на батерията.
Какво прави едно електрическо превозно средство специално.
Електромоторът впечатлява със силното си ускорение.
В сравнение с двигателя с вътрешно горене, електрическото задвижване развива своята мощност още по-динамично. Той извежда пълната си мощност на пътя без забавяне.
Високоволтовата батерия на електрическото превозно средство замества резервоара за гориво.
Работи с електричество, вместо да използва гориво. Електрическото превозно средство няма резервоар за бензин или дизелово гориво. Разполага със защитена в случай на злополука батерия със система за зареждане.
Зареждане на високоволтовата батерия с рекуперация при спирането.
Спирачната система при автомобилите с електромотор е регенеративна. За разлика от конвенционалната спирачка, тя възстановява енергия. Това се нарича рекуперация.
Батерията за електрически превозни средства BMW. Добре е да се знае.
Независимо дали капацитет, зарядна мощност или тегло. По темата Батерия на електрическо превозно средство се появяват множество термини. Бърз преглед.
Дългият експлоатационен живот е стойността на батерията на електрическото превозно средство.
Подобно на двигателя с вътрешно горене, батерията на електрическото превозно средство е най-ценният компонент в електромобилите BMW. Цената на батерията на електрическото превозно средство зависи, наред с други неща, от нейния капацитет. Това означава, че колкото повече енергия може да съхранява батерията, толкова повече струва тя. Дългият експлоатационен живот на батерията може да се повлияе положително чрез потребителското поведение. Интегрираните функции осигуряват допълнителна защита.
Ето как може да повлияете на експлоатационния живот на високоволтовата батерия на Вашето електрическо превозно средство.
Високоволтовата батерия на електрическото превозно средство е разработена с изключително внимание. Въпреки това, с течение на времето пробегът и производителността на зареждане леко намаляват поради естествения процес на стареене. Състоянието на батерията (State of Health (SoH)) отразява този процес. То показва максималното енергийно съдържание на батерията в сравнение с това на нова батерия. При по-ниско SoH пробегът намалява. Можете да поддържате издръжливостта на батерията чрез правилна грижа и внимателно шофиране на Вашия електромобил.
Препоръки за оптимизиране на експлоатационния живот на батерията на електрическото превозно средство.
Така високоволтовата батерия на електрическото превозно средство запазва високата си енергия.
Високоволтовата батерия на електрическото превозно средство е разработена за всяка ежедневна ситуация. Тя подлежи на физически обусловено стареене. Част от стареенето зависи от времето и се нарича календарно стареене. Колкото по-често високи състояния на зареждане и температури на високоволтовата батерия се избягват при паркиране, толкова по-малко е календарното стареене. Втората част от стареенето се влияе значително от броя на циклите на зареждане и разреждане. Това се нарича циклично стареене. То се намалява, например, чрез предвиждащ стил на шофиране и умерена зарядна мощност.
Дългогодишен опит с примера
на BMW i3.
Надеждността на акумулаторните батерии за електрическите автомобили BMW вече се доказва при нашия пионер в електрическите превозни средства BMW i3. Наблюдаваме процеса на стареене на неговата батерия от 2013 г. И още по време на разработването на BMW i3 проведохме обширни тестове за шофиране и зареждане и симулирахме поведението на стареене.
По-добри условия за по-новите поколения BMW.
В сравнение с актуалните модели, по-старите модели BMW i3 все още имат много малка батерия за електрическо превозно средство. Благодарение на техническия прогрес и увеличените размери на батериите, по-новите поколения електрически превозни средства BMW имат още по-добри условия по отношение на поведението на стареене. Тъй като стареенето на батерията зависи от множество индивидуални фактори, не може да се направи общо заключение за поведението на стареене на всяко конкретно превозно средство.
Нашата удължена гаранция за батерии на електрически автомобили.
Удължената гаранция* Ви предпазва от непредвидени разходи в случай на дефекти на материалите или производствени дефекти на високоволтовата батерия. За BMW i3 60 Ah тя е валидна 8 години или до достигане на пробег от 100 000 км. За всички други електрически модели BMW тя важи до достигане на максимален пробег от 160 000 км. Определящо е първото изпълнено условие.
Вашето електрическо BMW освен това е снабдено с гаранция* срещу остаряване на батерията. Това Ви осигурява дългосрочна мобилност с използваем капацитет на батерията от поне 70% от капацитета на батерия в ново състояние. Тази гаранция е валидна 8 години или до достигане на пробег от 160 000 км. За BMW i3 60 Ah това важи до достигане на максимален пробег от 100 000 км. Определящо е първото достигнато условие.
*Прилагат се общите условия.
Структурата на електромотора. Обяснена ясно.
Ето как работи електрозадвижването.
Електромоторът преобразува тока в движение. Най-важните му компоненти са роторът и статорът. Както подсказва името, роторът трябва да се върти. Това се случва чрез взаимодействие на магнитното поле на ротора и статора. В зависимост от типа на двигателя, магнитното поле на ротора се генерира от магнити или ток. Електромоторът предава полученото въртене към колелата чрез 1-степенна скоростна кутия. Ако погледнете цикъла на движение (WLTP), ефективността на електромотора е повече от три пъти по-висока от тази на двигателя с вътрешно горене. Електрическите превозни средства BMW често използват особено ефективни синхронни машини, възбуждани с ток, или накратко SSM.
Предимства на синхронната машина, възбуждана с ток (SSM).
Една от основните компетенции на BMW е широкото използване на синхронна машина, възбуждана с ток. Тя се характеризира с липсата на определени „редкоземни елементи“ в ротора. В сравнение с останалите типове двигатели, синхронните машини, възбуждани с ток, имат благоприятни експлоатационни характеристики и ускоряват добре дори при високи скорости. Това е полезно при изпреварване по магистрала. Също така синхронните машини, възбуждани с ток, имат нисък разход. Тъй като магнетизират ротора с ток, те работят с оптимална ефективност или производителност в зависимост от ситуацията.
Предимства на синхронния двигател с осов поток (PSM).
Електромоторът от конструктивен тип PSM се отличава с висока плътност на мощността. Той може да генерира сравнително голямо количество мощност за дадено място за монтиране. Технически той се различава от синхронната машина, възбуждана с ток, по това, че генерира магнитното поле в ротора по различен начин. То се генерира от постоянни магнити. Следователно PSM е особено подходящ, например за интегриране в скоростната кутия на превозни средства PHEV и M PHEV (BMW XM).
Проста техника. Лесно управление.
Електрическото превозно средство BMW ускорява директно. Изцяло без съединител или превключване. За разлика от двигателя с вътрешно горене, електромоторът предоставя своята мощност още по-спонтанно. Неговият въртящ момент е висок и почти постоянен в долния диапазон на оборотите. При по-високи обороти електромоторът може да използва пълната си мощност по всяко време. Следователно оборотите не трябва да се регулират чрез смяна на предавката, както е при двигателите с вътрешно горене.
Шофиране на електрическо BMW. Едно специално преживяване.
Електрическото BMW се движи по спокойно тих и в същото време познат начин. Когато натиснете педала на газта, то ускорява спонтанно, мощно и с добро дозиране. При спиране усещането на педала е прецизно. Благодарение на батерията в долната част центърът на тежестта е ниско. Вашето BMW е особено добро на пътя.
Ето защо електрическото превозно средство ускорява толкова бързо.
Чрез използването на 1-степенна скоростна кутия Вашето електрическо BMW ускорява безпроблемно без процедури по превключване на предавките. Когато натиснете педала за ускорение, въртящият момент е налице веднага. Ако махнете крака си от педала, Вашето BMW ще намали скоростта също толкова бързо. Напълно според Вашите желания и в зависимост от избраната от Вас настройка за рекуперация.
Как спира едно BMW с интелигентна рекуперация.
Спирачната система на електрическото BMW анализира ситуациите на спиране за максимална ефективност. Тя използва пълния рекуперационен потенциал на електромотора. При необходимост се активира конвенционалната спирачна система. Това интелигентно взаимодействие възстановява максимално енергия, предпазва спирачките и намалява емисиите на частици от спирачките.
Въпроси и отговори за високоволтовата батерия и електромотора.
Допълнителна информация.
Електрически пробег.
С пробега на Вашите електрически превозни средства може безпроблемно да достигнете и до по-отдалечени цели. Планирането на маршрута Ви показва възможностите за зареждане при пътуване.
Зареждане у дома.
Зареждайте Вашия електромобил или Вашия Plug-in хибрид през нощта или между пътуванията. Винаги потегляйте в добре заредено състояние и адаптирайте зареждането на Вашето електрическо BMW комфортно към всекидневието си.
Задължителна правна информация.
i4 eDrive40 Gran Coupe2: Разход на енергия, комбиниран WLTP в кВтч/100 км1: 18–14,9; обхват на движение с електрозадвижване, WLTP в км: 506–613
i4 M60 xDrive Gran Coupe2: Разход на енергия, комбиниран WLTP в кВтч/100 км1: 20,9–16,8; обхват на движение с електрозадвижване, WLTP в км: 433–546
i5 eDrive40 Sedan2: Разход на енергия, комбиниран WLTP в кВтч/100 км1: 17,9–14,7; обхват на движение с електрозадвижване, WLTP в км: 513–626
i5 M60 xDrive Sedan2: Разход на енергия, комбиниран WLTP в кВтч/100 км1: 19,5–17,1; обхват на движение с електрозадвижване, WLTP в км: 473–539
i5 eDrive40 Touring2: Разход на енергия, комбиниран WLTP в кВтч/100 км1: 18,6–15,4; обхват на движение с електрозадвижване, WLTP в км: 495–602
i5 M60 xDrive Touring2: Разход на енергия, комбиниран WLTP в кВтч/100 км1: 20,1–17,7; обхват на движение с електрозадвижване, WLTP в км: 455–522
i7 xDrive60 Sedan2: Разход на енергия, комбиниран WLTP в кВтч/100 км1: 19,6–18,5; обхват на движение с електрозадвижване, WLTP в км: 589–624
i7 M70 xDrive Sedan2: Разход на енергия, комбиниран WLTP в кВтч/100 км1: 23,7–20,8; обхват на движение с електрозадвижване, WLTP в км: 490–559
iX1 eDrive202: Разход на енергия, комбиниран WLTP в кВтч/100 км1: 17,1–15,5; обхват на движение с електрозадвижване, WLTP в км: 431–473
iX2 xDrive302: Разход на енергия, комбиниран WLTP в кВтч/100 км1: 17,7–16,3; обхват на движение с електрозадвижване, WLTP в км: 418–449
iX xDrive602: Разход на енергия, комбиниран WLTP в кВтч/100 км1: 21–17,9; обхват на движение с електрозадвижване, WLTP в км: 597–701
iX M70 xDrive2: Разход на енергия, комбиниран WLTP в кВтч/100 км1: 23,6–20,6; обхват на движение с електрозадвижване, по WLTP в км: 519–600
1 Официалните данни за разхода на гориво, емисиите CO2, разхода на ток и обхвата на движение с електрозадвижване са измерени в съответствие предписания измервателен метод съгласно Регламент (ЕС) 715/2007 в съответната валидна редакция. WLTP данните отчитат диапазона при всички възможни допълнителни оборудвания (в случая за германския пазар). За превозни средства, получили ново типово одобрение след 1 януари 2021 г., официалната информация съществува само съгласно WLTP. Освен това, съгласно Регламент (ЕС) 2022/195, стойностите на NEDC вече няма да бъдат включени в сертификатите за съответствие на ЕО от 1 януари 2023 г. Допълнителна информация за измервателните методи NEDC и WLTP може да намерите на адрес www.bmw.com/wltp.
Допълнителна информация за официалния разход на гориво и официалните специфични емисии на CO2 за нови леки автомобили може да намерите в „Ръководството за разхода на гориво, емисиите на CO2 и разхода на ток на нови леки автомобили“, което е достъпно във всички обекти за продажба на Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT), Hellmuth Hirth Str. 1, 73760 Ostfildern Scharnhausen, и се предлага безплатно на адрес https://www.dat.de/co2/.
2 Посочените стойности са определени в съответствие с предписания измервателен метод на WLTP. Действителните стойности зависят от различни фактори, например натоварване, стил на шофиране, маршрут, време, странични консуматори (вкл. климатик), гуми, състояние на стареене на батерията.