BMW iX3: Среден разход на електроенергия, WLTP в кВтч/100 км[1]: 18,0 – 17,6; Електрически пробег, WLTP в км[2]: 461–471
Предимства на електрическите превозни средства по отношение на разходите.
Електрическите превозни средства отдавна не са просто инвестиция в бъдещето. Те вече предлагат широка гама от предимства, които стават още по-убедителни с всяко ново поколение модели. Електрическото превозно средство е по-скъпо за закупуване от такова с двигател с вътрешно горене със сравним размер. Общите разходи за целия експлоатационен живот обаче са по-ниски.
Лизинг, финансиране, услуги и застраховка.
Вашият нов напълно електрически автомобил BMW е близо до вас. Разширете персонализираното си предложение за лизинг или финансиране с атрактивни услуги и застраховки в един пакет.
Всичко в едно. Финансови услуги на BMW.
Ежедневните предимства на електрическите превозни средства.
Особено в градовете мобилността става все по-лесна с електрическите автомобили BMW. Автобусните ленти са по-често отворени за частен трафик. Таксите за паркиране обикновено са намалени или дори отменени.
Батерии с впечатляващ експлоатационен живот.
Батерията на електрическия автомобил е разработена с най-голямо внимание. Експлоатационният живот на батерията на електромобила може да бъде повлиян положително от собственото ви поведение като потребител, например ако се поддържа препоръчително ниво на зареждане от 10-80%. Интелигентното термично управление осигурява оптимална работна температура и предотвратява прегряване.
Свободно движение в зони с ниски емисии.
Само превозните средства, които отговарят на определени стандарти за изгорели газове, имат право да се движат в зони с ниски емисии. Автомобилите със захранване от електрическа батерия на BMW могат да се движат свободно в тях, ако спазват приложимите изисквания. За тях законът за електромобилност позволява и специални разрешителни в случай на забрани за шофиране и за зони с ограничено движение.
Въздействието на електрическите превозни средства върху околната среда.
Предимствата на рекуперацията при електрическите превозни средства.
Регенеративното спиране се нарича още рекуперация. При него кинетичната енергия при спиране се преобразува в електрическа. В зависимост от динамиката на движение и профила на маршрута, това увеличава пробега на електрическото превозно средство. Друго предимство е, че натоварването, причинено от освободените вследствие на триене частици от спирачната система, също е по-малко.
i5 M60 xDrive Седан: Среден разход на електроенергия, WLTP в кВтч/100 км[1]: 20,6–18,2; обхват на движение с електрозадвижване, комбиниран по WLTP в км[2]: 455–516
Ефективността е по-висока.
Ефективността показва каква част от подадената енергия действително се използва за придвижване. Ако се вземат предвид предписаният от ЕС цикъл на шофиране (WLTP) и загубите при зареждане и разреждане на батерията, ефективността на електрическата задвижваща система в сегашното поколение на BMW е около 75%.
При електрическите автомобили BMW около 75% от заредената енергия действително се използва за придвижване. Ефективността на двигателя с вътрешно горене е около 33% при сравними условия. Загубите на ефективност в двигателя с вътрешно горене са резултат от топлинни загуби.
Гама електромобили BMW.
i4 eDrive40 Гран Купе: Среден разход на електроенергия, WLTP в кВтч/100 км[1]: 18,6–15,4; обхват на движение с електрозадвижване, комбиниран по WLTP в км[2]: 491–600
i4 M50 xDrive Гран Купе: Среден разход на електроенергия, WLTP в кВтч/100 км[1]: 21,9–17,8; обхват на движение с електрозадвижване, комбиниран по WLTP в км[2]: 416–515
i5 eDrive40 Седан: Среден разход на електроенергия, WLTP в кВтч/100 км[1]: 18,9–16; обхват на движение с електрозадвижване, комбиниран по WLTP в км[2]: 496–579
i5 M60 xDrive Седан: Среден разход на електроенергия, WLTP в кВтч/100 км[1]: 20,6–18,2; обхват на движение с електрозадвижване, комбиниран по WLTP в км[2]: 455–516
i5 eDrive40 Туринг: Среден разход на електроенергия, WLTP в кВтч/100 км[1]: 19,3–16,5; обхват на движение с електрозадвижване, комбиниран по WLTP в км[2]: 482–560
i5 M60 xDrive Туринг: Среден разход на електроенергия, WLTP в кВтч/100 км[1]: 20,9–18,3; обхват на движение с електрозадвижване, комбиниран по WLTP в км[2]: 444–506
i7 xDrive60: Среден разход на електроенергия, WLTP в кВтч/100 км[1]: 20,4–18,5; обхват на движение с електрозадвижване, комбиниран по WLTP в км[2]: 571–624
i7 M70 xDrive: Среден разход на електроенергия, WLTP в кВтч/100 км[1]: 23,7–20,8; обхват на движение с електрозадвижване, комбиниран по WLTP в км[2]: 490–559
iX1 eDrive20: Среден разход на електроенергия, WLTP в кВтч/100 км[1]: 17,2–15,4; обхват на движение с електрозадвижване, комбиниран по WLTP в км[2]: 430–474
iX2 xDrive30: Среден разход на електроенергия, WLTP в кВтч/100 км[1]: 17,7–16,3; обхват на движение с електрозадвижване, комбиниран по WLTP в км[2]: 417–449
iX xDrive40: Среден разход на електроенергия, WLTP в кВтч/100 км[1]: 21,4–19,4; обхват на движение с електрозадвижване, комбиниран по WLTP в км[2]: 403–435
iX M60: Среден разход на електроенергия, WLTP в кВтч/100 км[1]: 24,7–21,9; обхват на движение с електрозадвижване, комбиниран по WLTP в км[2]: 500–565
Въпроси и отговори относно предимствата на електрическите превозни средства.
Повече за електромобилността.
Разход на гориво и CO₂ емисии.
i4 eDrive40 Гран Купе: Среден разход на електроенергия, WLTP в кВтч/100 км[1]: 18,6–15,4; обхват на движение с електрозадвижване, комбиниран по WLTP в км[2]: 491–600
i4 M50 xDrive Гран Купе: Среден разход на електроенергия, WLTP в кВтч/100 км[1]: 21,9–17,8; обхват на движение с електрозадвижване, комбиниран по WLTP в км[2]: 416–515
i5 eDrive40 Седан: Среден разход на електроенергия, WLTP в кВтч/100 км[1]: 18,9–16; обхват на движение с електрозадвижване, комбиниран по WLTP в км[2]: 496–579
i5 M60 xDrive Седан: Среден разход на електроенергия, WLTP в кВтч/100 км[1]: 20,6–18,2; обхват на движение с електрозадвижване, комбиниран по WLTP в км[2]: 455–516
i5 eDrive40 Туринг: Среден разход на електроенергия, WLTP в кВтч/100 км[1]: 19,3–16,5; обхват на движение с електрозадвижване, комбиниран по WLTP в км[2]: 482–560
i5 M60 xDrive Туринг: Среден разход на електроенергия, WLTP в кВтч/100 км[1]: 20,9–18,3; обхват на движение с електрозадвижване, комбиниран по WLTP в км[2]: 444–506
i7 xDrive60: Среден разход на електроенергия, WLTP в кВтч/100 км[1]: 20,4–18,5; обхват на движение с електрозадвижване, комбиниран по WLTP в км[2]: 571–624
i7 M70 xDrive: Среден разход на електроенергия, WLTP в кВтч/100 км[1]: 23,7–20,8; обхват на движение с електрозадвижване, комбиниран по WLTP в км[2]: 490–559
iX1 eDrive20: Среден разход на електроенергия, WLTP в кВтч/100 км[1]: 17,2–15,4; обхват на движение с електрозадвижване, комбиниран по WLTP в км[2]: 430–474
iX2 xDrive30: Среден разход на електроенергия, WLTP в кВтч/100 км[1]: 17,7–16,3; обхват на движение с електрозадвижване, комбиниран по WLTP в км[2]: 417–449
iX xDrive40: Среден разход на електроенергия, WLTP в кВтч/100 км[1]: 21,4–19,4; обхват на движение с електрозадвижване, комбиниран по WLTP в км[2]: 403–435
iX M60: Среден разход на електроенергия, WLTP в кВтч/100 км[1]: 24,7–21,9; обхват на движение с електрозадвижване, комбиниран по WLTP в км[2]: 500–565
[1] Официалните данни за разхода на гориво, емисиите CO₂, разхода на електроенергия и обхвата на движение с електрозадвижване са измерени в съответствие с тестовия цикъл Регламент (ЕС) 715/2007 в с съответната валидна версия. WLTP данните отчитат диапазона при всички възможни допълнителни оборудвания (в случая за германския пазар). За сертифицираните след 01.01.2021 година автомобили официалните данни са налични само според WLTP. В допълнение, съгласно Регламент (ЕС) 2022/195 стойностите на NEDC вече отпадат в сертификатите за съответствие на ЕО от 1 януари 2023 г. Повече информация за методиките NEDC и WLTP може да намерите на www.bmw.de/wltp
Допълнителна информация за официалния разход на гориво и официалните специфични CO₂ емисии на нови леки автомобили можете да намерите в „Ръководството за разхода на гориво, CO₂ емисиите и разхода на ток на нови леки автомобили“, което е достъпно във всички пунктове за продажба на Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT), Hellmuth Hirth Str. 1, 73760 Ostfildern Scharnhausen, и се предлага безплатно на адрес https://www.dat.de/co2/.
[2] Пробегът зависи от различни фактори, най-вече: личния стил на каране, натоварването по маршрута, външната температура, използването на отопление/климатизация, предварителното темпериране.
[3] Динамиката на зареждането зависи от нивото на заряд на батерията, околната температура, индивидуалния стил на шофиране и ползването на допълнителни консуматори. Показаните пробези са базирани на WLTP Best Case. Времената за зареждане са валидни при температура на околната среда 23°C след предходно пътуване и може да варират в зависимост от потребителското поведение.
[4] Допълнително осигуреният пробег в км след High-Power зареждане в продължение на 10 минути е определен съгласно DIN70080 в цикъла WLTP. Той зависи от оборудването на превозното средство, индивидуалния профил на шофиране, температурата на околната среда, състоянието на зареждане и използването на допълнителни консуматори.