BMW i5[1]: Среден разход на електроенергия, WLTP в кВтч/100 км: 19,5 – 15,9; Електрически пробег, WLTP в км: 477–582
АКТУАЛНОТО BMW СЕРИЯ 5.
BMW Серия 5 е олицетворение на динамичното и спортно поведение при шофиране. Като бизнес седан, SUV или Туринг. Елегантен отвън. Луксозен отвътре. Оборудван с най-съвременна технология за повече безопасност и комфорт. С прецизно настроено окачване и мощни двигатели.
- 442 (601) кВт (к.с.)
- Ускорение (0-100 км/ч) 3.8 с
BMW i5 M60 xDrive Седан.
BMW i5 M60 xDrive[1]: Разход на енергия, комбиниран WLTP в кВтч/100 км: 20,6–18,2; Електрически пробег, WLTP в км: 455–516
- до 250 (340) кВт (к.с.)
- Ускорение (0-100 км/ч) 6.1 c
BMW i5 M60 xDrive Touring
- до 442 (601) кВт (к.с.)
- Ускорение (0-100 км/ч) 3.9 c
BMW i5 M60 xDrive Touring
- до 250 (340) кВт (к.с.)
- Ускорение (0-100 км/ч) 6.0 c
BMW i5.
- до 460 (625) кВт (к.с.)
- Ускорение (0-100 км/ч) 3.9 с
BMW X5 M Автомобили.
- до 280 (381) кВт (к.с.)
- Ускорение (0-100 км/ч) 5.4 с
BMW X5.
- до 535 (727) кв (hp)
- Ускорение (0-100 км/ч) 3.5 s
BMW M5 Sedan.
- до 153 (208) кВт (к.с.)
- Ускорение (0-100 км/ч) 7.5 с
BMW Серия 5 Седан.
- до 220 (299) кВт (к.с.)
- Ускорение (0-100 км/ч) 6.3 с
BMW Серия 5 Седан Plug-in хибрид.
- до 145 (197) кВт (к.с.)
- Ускорение (0-100 км/ч) 7.5 с
BMW Серия 5 Туринг.
- до 220 (299) кВт (к.с.)
- Ускорение (0-100 км/ч) 6.4 с
BMW Серия 5 Туринг Plug-In хибрид.
ДРУГИ ТЕМИ.
ПРЕГЛЕД НА BMW 5.
BMW Серия 5 продължава концепцията на “Neue Klasse”. То комбинира технологичните иновации, мощните двигатели и комфортното оборудване от високия клас. Иконичните елементи като двойната бъбрековидна решетка и извивката на Хофмайстер на задната колона са елементи на марката от половин век. Освен това BMW Серия 5 е първият автомобил, който въвежда познатото обозначаване на моделните семейства. Първата цифра обозначава моделното семейство. Другите дви цифри дават информация за двигателите. От BMW Серия 5 всички следващи моделни семейства се обозначават по тази система.
Още от самото начало BMW Серия 5 е пионер в своя клас и е на върха при бизнес седаните по целия свят. Научете повече за над половин вековната история на BMW Серия 5.
ПЪРВОТО ПОКОЛЕНИЕ НА BMW СЕРИЯ 5.
(BMW E12)
През 1972 година на пазара е въведен първият модел, разработен за BMW от легендарния дизайнер Пол Брак. BMW Серия 5 вече се отличава с всичко, което ще е характерно и в бъдеще за седаните от горния сегмент на средния клас: характерната радиаторна решетка с двойни фарове, издължения силует, типичното за BMW задно задвижване. Те са съчетани с окачване, което комбинира спортен дух, сигурност и комфорт. Кокпитът се отличава със строга функционалност вместо разпилени детайли. Интериорът впечатлява с приятни на допир материали и оборудване за комфорт.
През следващата година на пазара са въведени и по-мощни двигатели: BMW 525 със 107 кВт (145 к.с.), следвано от BMW 528 със 121 кВт (165 к.с.).
От моделната 1977 година в рамките на фейслифта са въведени следните промени: по-висок преден капак от BMW бъбрековидната решетка до предното стъкло, задните светлини са уголемени, а 6-цилиндровите модели BMW 525 и 528 са оборудвани с двойни карбуратори. Благодарение на това се повишава и мощността. С въвеждането на наследника BMW Серия 5 (E28) производството е прекратено след близо 700 000 екземпляра.
Производство: 1972 – 1981
Двигатели: 1,8 – 3,5 литра (66 – 160 кВт, 90 – 218 к.с.), 4- и 6-цилиндрови
Дължина/широчина/височина: 4 620 мм/1 690 мм/1 425 мм
ВТОРОТО ПОКОЛЕНИЕ НА BMW СЕРИЯ 5.
(BMW E28)
Техническият напредък продължава. Дизайнът също става по-характерен, например с аеродинамично издигнатата задна част. Типичната предна част с двойните фарове в радиаторната решетка е запазена. За пръв път като опция се предлагат новости като ABS, въздушни възглавници, електронно управление на двигателя, катализатори в изпускателната система или бордови компютър. Почти всички двигатели вече са оборудвани с впръскване във всмукателния колектор.
През 1983 година е представено първото BMW Серия 5 с дизелов двигател. BMW 524td развива 85 кВт (115 к.с.) и по онова време е най-бързият дизелов седан на света.
От 1985 година освен BMW M535i се предлага и първото BMW M5. То поставя началото на серията от спортни седани. Те показват, че изключителните динамични характеристики не са запазени само за екзотичните спортни автомобили. BMW M5 се изработва изцяло на ръка. То споделя редовия 6-цилиндров двигател с работен обем 3,5 литра с BMW M635CSi, който развива мощност 210 кВт (286 к.с.). Въпреки тази мощност излъчването му е дискретно и елегантно.
Още през 1974 година М вариантите на BMW E12 се предлагат в ограничени бройки от BMW M GmbH. Кулминацията на това развитие е BMW M535i. То впечатлява както с визията, така и със спортните си възможности благодарение на големия преден спойлер и 6-цилиндровия двигател със 160 кВт (218 к.с.). До края на 1987 година са произведени над 722 000 екземпляра на BMW Серия 5 (E28)
Производство: 1981 – 1987 година
Двигатели: 1,8 – 3,5 литра (66 – 210 кВт, 90 – 286 к.с.), 4- и 6-цилиндрови
Дължина/широчина/височина: 4 620 мм/1 700 мм/1 415 мм
ТРЕТОТО ПОКОЛЕНИЕ НА BMW СЕРИЯ 5.
(BMW E34)
Представеното през 1988 година BMW Серия 5 Седан (E34) е значително по-голямо и по-широко от предшественика си. Значително подобрената аеродинамика с коефициент на въздушно съпротивление от 0,30 позволява всички бензинови модели на BMW Серия 5 да развиват над 200 км/ч. Благодарение на дългото си междуосие и почти оптималното разпределение на теглото от 50:50 между предната и задната ос автомобилът впечатлява със спортно-динамично поведение на пътя – от задвижваното от 4-цилиндров двигател BMW 518i до BMW M5 с мощност 232 кВт (315 к.с.), което се предлага още от първата година на производството.
През 1991 година обществеността е изненадана от BMW Серия 5 Туринг: за пръв път се предлага комби от горния сегмент на средния клас на BMW. Особен акцент е задното стъкло, което се отваря независимо от задния капак. През същата година за по-висок сигурност вратите се оборудват с подсилена защита срещу страничен удар.
През 1992 година на пазара е въведено и първото BMW Серия 5 със задвижване на четирите колела - BMW 525iX. Също така за пръв път се предлагат и модели на BMW Серия 5 с 8-цилиндрови двигатели. При BMW 530i и BMW 540i те впечатляват с особено тихия си, но мощен ход. BMW M5 запазва редовия си 6-цилиндров двигател. Но работният му обем е увеличен до 3,8 литра, което осигурява увеличение на мощността до 250 кВт (340 к.с.). По-мощното BMW M5 вече се предлага и като Туринг.
Производството на BMW Серия 5 Седан е спряно през 1995 година, BMW Серия 5 Туринг се продава до 1996 година: общо са произведени 1,3 милиона екземпляра от тези модели.
Производство: 1988 – 1996
Двигатели: 1,8 – 4,0 литра (83 – 250 кВт, 113 – 340 к.с.), 4-, 6- и 8-цилиндрови
Дължина/широчина/височина: 4 720 мм/1 751 мм/1 421 мм
ЧЕТВЪРТОТО ПОКОЛЕНИЕ НА BMW СЕРИЯ 5.
(BMW E39)
Новото поколение на BMW Серия 5 Седан е по-голямо от предшественика си. Но благодарение на по-широкото използване на алуминий при окачването теглото на автомобила почти не е променено. Благодарение на това се увеличава пъргавината, стабилността и прецизността на автомобила. Освен това предлаганото от 1995 година BMW Серия 5 (E39) е превъзходно защитено срещу корозия – голяма част от каросерията е горещо поцинкована. Впечатляваща е и аеродинамиката. BMW Серия 5 има осигурява рекордно ниско въздушно съпротивление, най-доброто в този клас. Сигурността се гарантира от до 10 опционални въздушни възглавници.
От 1997 година се предлага и ново BMW Серия 5 Туринг . От 1998 година при дизеловите двигатели навлиза нова технология: с редовия редови 6-цилиндров Common-Rail агрегат BMW поставя нови стандарти по отношение на мощността и ефективността. Модерните двигатели впечатляват с впечатляващата си мощност и спокойния ход. От 4-цилиндровия дизелов агрегат до мощния V8 двигател с 294 кВт (400 к.с.) при BMW M5.
Модернизацията на BMW Серия 5 през 2000 година се отличава с използваните и до днес дневни светлини с формата на пръстен около фаровете. Фаровете за мъгла вече са кръгли вместо досегашните правоъгълни. С над 1,48 милиона доставени автомобила (от тях 266 000 Туринг) BMW Серия 5 поставя рекорд по продажби до спирането на производството през 2004 година.
Производство: 1995 – 2004 година
Двигатели: 2,0 – 5,0 литра (85 – 294 кВт, 115 – 400 к.с.), 4-, 6- и 8-цилиндрови
Дължина/широчина/височина: 4 775 – 4 805 мм/1 800 мм/1 435 – 1 445 мм
ПЕТОТО ПОКОЛЕНИЕ НА BMW СЕРИЯ 5.
(BMW E60, E61)
Дизайнът на предлаганото от 2003 година BMW Серия 5 Седан с характерните му форми е създаден от Крис Бенгъл. Взаимодействието между вдлъбнати и изпъкнали форми създава уникална игра на сенките. Концепцията за управление е заимствана от лимузините на BMW от високия клас. Водачът управлява BMW Серия 5 чрез iDrive, а Head-Up дисплеят проектира всички важни за пътуването информации директно в зрителното му поле върху предното стъкло. Новото BMW Серия 5 Седан е по-голямо и просторно от предишния модел. Но благодарение на олекотената конструкция с алуминиева предна част е дори по-леко с до 75 килограма. Като опция се предлагат адаптивни светлини за завой и адаптивни спирачни светлини. Освен това за пръв път при BMW Серия 5 се предлагат и стабилизация срещу наклоняване Dynamic Drive и активен контрол на скоростта АСС. Редовите 6-цилиндрови двигатели са впечатляващи, както като дизели с технология Common-Rail, така и като бензинови варианти с Bi-VANOS.
От началото на 2005 година на пазара се въвежда и BMW M5 като Седан и Туринг. Неговият внушителен 5-литров V10 двигател с мощност 373 кВт (507 к.с.) го превръща в едно от най-мощните комбита на света.
През 2007 година визията на автомобила е модернизирана леко. Променени са осветлението и броните, модернизирана е и системата iDrive.
Производство: 2003 – 2010 година
Двигатели: 2,0 – 5,0 литра (85 – 373 кВт, 163 – 507 к.с.), 4-, 6-, 8- и 10-цилиндрови
Дължина/широчина/височина: 4 841 – 4 855 мм/1 846 мм/1 468 – 1 512 мм
BMW СЕРИЯ 5 ГРАН ТУРИЗМО.
(BMW F07)
Успоредно с BMW Серия 5, BMW дефинира и един напълно нов автомобилен сегмент – BMW Серия 5 Гран Туризмо. То е елегантно като седан, гъвкаво като Sports Activity Vehicle и спортно като класическо Гран Туризмо. Автомобилът комбинира елегантност, разточителен пространствен комфорт и типичната за BMW динамика на управлението.
Подобната на купе линия на покрива и издълженият профил и характерната BMW бъбрековидна решетка въздействат хармонично. Благодарение на L-образните задни светини и хоризонталните линии задната част изглежда по-широка.
Благодарение на серийния контрол на динамиката на управлението с 8-степенна автоматична трансмисия BMW Серия 5 Гран Туризмо е особено динамично и ефективно. Техническите иновации като предна ос с двойни напречни носачи и интегрална V-образна задна ос и опционално интегрално активно кормилно управление подобряват поведението на пътя и поведението в завоите. Интериорът е разточителен и гъвкаво използваем. Повдигната позиция на седене и големи остъклени повърхности облекчават обзора. Луксозната атмосфера се допълва от изисканите материали. С BMW iDrive водачът лесно и интуитивно управлява асистиращите системи като предупреждението при смяна на лентата, BMW Night Vision или асистента за дългите светлини. Чрез интегрираната в автомобила интернет връзка системата предлага и BMW Online и BMW Teleservices.
Производство: 2009 – 2017 година
Двигатели: 2,0 – 4,4 литра (135 – 330 кВт, 184 – 450 к.с.), 4-, 6- и 8-цилиндрови
Дължина/широчина/височина: 4 996 мм/1 901 мм/1 559 мм
ШЕСТОТО ПОКОЛЕНИЕ НА BMW СЕРИЯ 5.
(BMW F10, F11)
Новото поколение на BMW Серия 5 Седан е представено пред обществеността през 2010 година. От него са продадени над 2 милиона екземпляра. Причините за това са спортно елегантният дизайн, типичната за BMW радост от шофирането и множеството технологични иновации. Интелигентното задвижване на четирите колела BMW xDrive ситуативно разпределя мощността между колелата. Най-мощният V8 цилиндров двигател с технология BMW Twin Power Turbo развива 300 кВт (407 к.с.). Най-мощният дизелов двигател е редови 6-цилиндров с мощност 220 кВт (300 к.с.).
От септември 2010 година се предлага М пакет, който осигурява допълнителен спортен дух на интериора и екстериора. М Спортното окачване, М аеродинамичният пакет и М алуминиевите джанти превръщат този спортист в изключителен атлет. В интериора ексклузивни акценти поставят спортните седалки с М дизайн, както и М коженият волан, М селекторът на трансмисията и М интериорните лайстни.
При фейслифта през 2013 година е модернизиран дизайнът и са въведени допълнителни двигатели. Моделното семейство вече серийно се оборудва с ксенонови фарове и Bluetooth устройство Свободни ръце. От 2016 година като хибриден вариант се предлага и BMW 530e iPerformance. С Plug-in хибридно си задвижване автомобилът може да се движи с нулеви локални емисии. В същото време на високо ниво се запазват динамиката на управлението, комфортът и ефективността.
Производство: 2010- 2017 година
Двигатели: 2,0 – 4,4 литра (105 – 330 кВт, 143 – 450 к.с.), 4-, 6- и 8-цилиндрови
Дължина/широчина/височина: 4 899 – 5 039 мм/1 860 мм/1 464 – 1 471 мм
СЕДМОТО ПОКОЛЕНИЕ НА BMW СЕРИЯ 5.
(BMW G30, G31)
От 2017 година Серия 5 на BMW издига концепцията на спортен бизнес седан до нови висоти. Дизайнът е доминиран от типичните за BMW пропорции с дълго междуосие, издължен преден капак и плавна линия на покрива. Ясните повърхности и прецизните контури са подчертани от BMW бъбрековидна решетка. Тя е директно свързана с фаровете и изразително подчертава широчината на автомобила.
Предлага се широка палитра от модерни двигатели. Естествено и едно ефективно хибридно задвижване. Опционалното адаптивно окачване и Интегралното активно кормилно управление повишават динамиката на управлението. Напредничавите асистиращи системи осигуряват сигурност. Опционалният Асистент за шофиране Professional например ви подпомага при поддържане на лентата за спокойно шофиране.
При модернизацията през 2020 година по нов начин е оформена бъбрековидната решетка. Фаровете с опционални лазерни светлини вече са по-тесни. Предлагат се избор от нови лакови покрития. За интериора като опция се предлагат нови комфортни седалки. Гамата от асистиращи системи вече включва Асистент за аварийната лента и Спирачна функция при градски условия.
Производство: 2017 – до днес
Двигатели: 1,6 – 4,4 литра (135 – 390 кВт, 184 – 530 к.с.), 4-, 6- и 8-цилиндрови
Дължина/широчина/височина: 4 936 – 5 001 мм/1 868 – 1 903 мм/1 467 – 1 479 мм
ОСМОТО ПОКОЛЕНИЕ НА BMW СЕРИЯ 5.
(BMW G60)
Новото BMW Серия 5 интерпретира отново спортния дизайн на моделната серия от осмо поколение. Характерни дизайнерски елементи като типичните за BMW пропорции, дълго междуосие, издължен преден капак и плавна линия на покрива са представени в особено елегантна форма. Експресивни детайли като осветената BMW бъбрековидна радиаторна решетка „Iconic Glow“, големият панорамен стъклен покрив или кристалната Interaction Bar придават на новото BMW Серия 5 собствена индивидуалност.
Широкото портфолио от опции за двигатели е забележително: последното поколение на BMW Серия 5 се предлага с класически бензинов или дизелов двигател, но също и като напълно електрическо BMW i5, Plug-in хибрид или особено мощен M автомобил.
Безопасността и комфортът са заложени във всяка версия на двигателя. Обширната помощ и технологиите за свързване допринасят за това. Driving Assistant Professional например улеснява дългите пътувания, докато BMW Live Cockpit Professional увеличава прегледа на информацията, свързана с шофирането.
Период на производство: от 2023 година
Двигатели: 2,0 литра, електрически мотор (120 - 442 кВт, 163 - 601 к.с.), 4-цилиндров
Дължина/широчина/височина: 5060 мм/1900 мм/1505 - 1515 мм
BMW Серия 5 Седан : Разход на гориво, комбиниран WLTP в л/100 км: 6,4–5,1; CO₂ емисии, комбиниран WLTP в g/km: 157–130
BMW i5 Седан[1]: Разход на енергия, комбиниран WLTP в кВтч/100 км: 20,6–15,9; Електрически пробег, WLTP в км: 455–582
ЧЕСТО ЗАДАВАНИ ВЪПРОСИ.
Разход на гориво и СО₂ емисии.
BMW i5 M60 xDrive Седан[1]
Разход на енергия, комбиниран WLTP в кВч/100 км: 20,6–18,2;
Електрически пробег, WLTP в км: 455–516
[1]Пробегът зависи от различни фактори, най-вече: личният стил на шофиране, състоянието на трасето, външната температура, отоплението/климатизацията, предварителното темпериране.
Данните за динамиката, разхода на гориво и СО₂ емисиите са валидни за автомобилите със серийна трансмисия.
Официалните данни за разхода на гориво, СО₂ емисиите, разхода на електроенергия и електрическия пробег са измерени в съответствие с тестовия цикъл VO (EU) 715/2007 във версията, валидна за този модел. WLTP данните отчитат диапазона при всички възможни допълнителни оборудвания (в случая за германския пазар). За сертифицираните след 01.01.2021 година автомобили официалните данни са налични само според WLTP. В допълнение, съгласно регламент на ЕС 2022/195, стойностите на NEDC вече отпадат в сертификатите за съответствие на ЕО от 1 януари 2023 г. Повече информация за методиките NEDC и WLTP може да намерите на www.bmw.de/wltp
Повече информация за официалния разход на гориво и специфичните СО₂ емисии на нови автомобили можете да получите от брошура, разпространявана безплатно от дилърите на BMW.
Данните за мощността на бензиновите двигатели се отнасят за превозни средства, използващи гориво RON 98. Данните за разхода на гориво се отнасят за превозни средства, използващи референтни горива в съответствие с Регламент 715/2007 на ЕС. Може да се използва и безоловен RON 91 и по-висок с максимално съдържание на етанол 10% (E10). BMW препоръчва гориво RON 95. За High-Performance автомобилите BMW препоръчва гориво RON 98.