ПРЕГЛЕД НА BMW СЕРИЯ 5.

BMW Серия 5 продължава концепцията на „Новият клас“: динамични автомобили с модерен дизайн, оборудвани с технологични иновации, мощни двигатели и комфортни функции от високия клас. Визуалните елементи като двойната бъбрековидна решетка или „извивката на Хофмайстер“ на задната колона от половин век са стилни елементи и запазена марка на спортния бизнес седан. Освен това BMW Серия 5 е и първият автомобил на BMW, при който се въвежда новата номенклатура на марката. Първата цифра обозначава моделното семейство, вторите две цифри дават информация за двигателя. Всички бъдещи моделни семейства се обозначават по този начин. През 1975 година този принцип е последван от BMW Серия 3, през 1976 година от BMW Серия 6, а от 1977 година и от BMW Серия 7.

Прочети повече

ПЕТТЕ ХАРАКТЕРИСТИКИ НА BMW СЕРИЯ 5.

  • 01 Вълнуваща динамика на управлението
  • 02 Елегантна, модерна визия
  • 03 Комфортен и елегантен интериор
  • 04 Насочени към бъдещето технологии
  • 05 Най-добра свързаност с всички услуги благодарение на BMW ConnectedDrive
BMW Серия 5 Седан, модели от 6-то поколение в покой

ПРЕГЛЕД НА ИСТОРИЯТА НА BMW СЕРИЯ 5.

Половин век BMW Серия 5 – още от самото начало автомобилът е пионер в своя клас и е върхът на бизнес седаните по света. Научете повече за историята на BMW Серия 5.

Прочети повече

ПРЕГЛЕД НА ИСТОРИЯТА НА BMW СЕРИЯ 5.

ПЪРВОТО ПОКОЛЕНИЕ НА BMW СЕРИЯ 5.

BMW 520 (E12) три четвърти изглед отпред в покой

(BMW E12)

През 1972 година на пазара е въведен първият модел, разработен за BMW от легендарния дизайнер Пол Брак. BMW Серия 5 вече се отличава с всичко, което ще е характерно и в бъдеще за седаните от горния сегмент на средния клас: характерната радиаторна решетка с двойни фарове, издължения силует, типичното за BMW задно задвижване. Те са съчетани с окачване, което комбинира спортен дух, сигурност и комфорт. Кокпитът се отличава със строга функционалност вместо разпилени детайли. Интериорът впечатлява с приятни на допир материали и оборудване за комфорт.

През следващата година на пазара са въведени и по-мощни двигатели: BMW 525 със 107 кВт (145 к.с.), следвано от BMW 528 със 121 кВт (165 к.с.).

От моделната година 1977 в рамките на фейслифта е въведена по-висок преден капак от BMW бъбрековидната решетка до предното стъкло, задните светлини са уголемени, а 6-цилиндровите модели BMW 525 и 528 са оборудвани с двойни карбуратори. Благодарение на това се повишава и мощността. С въвеждането на наследника BMW Серия 5 (E28) производството е прекратено след близо 700 000 екземпляра.

Производство: 1972 – 1981
Двигатели: 1,8 – 3,5 литра (66 – 160 кВт, 90 – 218 к.с.), 4- и 6-цилиндрови
Дължина/широчина/височина: 4 620 мм/1 690 мм/1 425 мм

ВТОРОТО ПОКОЛЕНИЕ НА BMW СЕРИЯ 5.

BMW Серия 5 Седан (E28) три четвърти изглед отпред в покой

(BMW E28)

Наследникът на първото BMW Серия 5 се различава най-вече по технологичната модернизация на първото поколение. Дизайнът вече е по-ясен, по-прецизен и преди всичко по-аеродинамичен благодарение на повдигнатата задна част. Запазена е типичната предна част с двойни фарове на радиаторната решетка. За пръв път като опция се предлагат новости като ABS, въздушни възглавници, електронно управление на двигателя, катализатори в изпускателната система или бордови компютър. Почти всички двигатели вече са оборудвани с впръскване във всмукателния колектор. 

През 1983 година е представено първото BMW Серия 5 с дизелов двигател: BMW 524td развива 85 кВт (115 к.с.) и по онова време е най-бързият дизелов седан на света.

От 1985 година освен BMW M535i се предлага и първото BMW M5, което поставя началото на серия от спортни седани, които показват, че изключителните динамични характеристики не са запазени само за екзотичните спортни автомобили. Изработеното изцяло на ръка BMW M5 се задвижва от същия редови 6-цилиндров двигател с работен обем 3,5 литра като при BMW M635CSi, който развива мощност 210 кВт (286 к.с.).  В същото време дискретността му му осигурява изискано излъчване.

Още през 1974 година М вариантите на BMW E12 се предлагат в ограничени бройки от BMW M GmbH. Кулминацията на това развитие е BMW M535i, което впечатлява както с визията, така и със спортните си възможности благодарение на големия преден спойлер и 6-цилиндровия двигател със 160 кВт (218 к.с.). 

До края на 1987 година са произведени над 722 000 екземпляра на BMW Серия 5 (E28). 

Производство: 1981 – 1987
Двигатели: 1,8 – 3,5 литра (66 – 210 кВт, 90 – 286 к.с.), 4- и 6-цилиндрови
Дължина/широчина/височина: 4 620 мм/1 700 мм/1 415 мм

ТРЕТОТО ПОКОЛЕНИЕ НА BMW СЕРИЯ 5.

BMW M Седан (E34) три четвърти изглед отпред в движение

(BMW E34)

Представеното през 1988 година BMW Серия 5 Седан (E34) е значително по-голямо и по-широко от предшественика си. Значително подобрената аеродинамика с коефициент на въздушно съпротивление от 0,30 позволява всички бензинови модели на BMW Серия 5 да развиват над 200 км/ч. Благодарение на дългото си междуосие и почти оптималното разпределение на теглото от 50:50 между предната и задната ос автомобилът впечатлява със спортно-динамично поведение на пътя – от задвижваното от 4-цилиндров двигател BMW 518i до BMW M5 с мощност 232 кВт (315 к.с.), което се предлага още от първата година на производството.

През 1991 година обществеността е изненадана от BMW Серия 5 Туринг: за пръв път се предлага комби от горния сегмент на средния клас на BMW. Особен акцент е задното стъкло, което се отваря независимо от задния капак. През същата година за по-висок сигурност вратите се оборудват с подсилена защита срещу страничен удар.

През 1992 година на пазара е въведено и първото BMW Серия 5 със  задвижване на четирите колела - BMW 525iX. Също така за пръв път се предлагат и модели на BMW Серия 5 с 8-цилиндрови двигатели. При BMW 530i и BMW 540i те впечатляват с особено изискания си ход. BMW M5 запазва редовия си 6-цилиндров двигател. Но работният му обем е увеличен до 3,8 литра, което осигурява увеличение на мощността до 250 кВт (340 к.с.). По-мощното BMW M5 вече се предлага и като Туринг.

Производството на BMW Серия 5 Седан е спряно през 1995 година, BMW Серия 5 Туринг се продава до 1996 година: общо са произведени 1,3 милиона екземпляра от тези модели.

Производство: 1988 – 1996
Двигатели: 1,8 – 4,0 литра (83 – 250 кВт, 113 – 340 к.с.), 4-, 6- и 8-цилиндрови
Дължина/широчина/височина: 4 720 мм/1 751 мм/1 421 мм

ЧЕТВЪРТОТО ПОКОЛЕНИЕ НА BMW СЕРИЯ 5.

BMW Серия 5 Седан (E39) три четвърти изглед отстрани в движение

(BMW E39)

Въпреки по-големите размери теглото на каросерията на BMW Серия 5 (E39) не е променено, и то благодарение на по-широкото използване на алуминий, например при окачването, което до голяма степен е изработено от лекия метал. Устойчивостта на каросерията срещу усукване също е увеличена значително. Освен това предлаганото от 1995 година BMW Серия 5 (E39) е превъзходно защитено срещу корозия – над три четвърти от каросерията са горещо поцинковани. В комбинация с множество детайли елегантният дизайн осигурява рекордно ниско въздушно съпротивление, най-доброто в този клас. Сигурността се гарантира от до 10 въздушни възглавници. 

От 1997 година BMW Серия 5 Туринг се предлага и от това моделно семейство. От 1998 година при дизеловите двигатели навлиза нова технология: с първия редови 6-цилиндров Common-Rail агрегат BMW поставя стандартите по отношение на динамиката и ефективността при дизеловите двигатели за много години напред. Модерните двигатели впечатляват с мощност и спокоен ход, от 4-цилиндровия дизелов агрегат до мощният като мечка V8 двигател с 294 кВт (400 к.с.) при BMW M5.

Модернизацията на BMW Серия 5 през 2000 година се отличава с използваните и до днес дневни светлини с формата на пръстен около фаровете, както и кръгли фарове за мъгла вместо досегашните правоъгълни. С над 1,48 милиона доставени автомобила (от тях 266 000 Туринг) BMW Серия 5 поставя рекорд по продажби до спирането на производството през 2004 година. 

Производство: 1995 – 2004
Двигатели: 2,0 – 5,0 литра (85 – 294 кВт, 115 – 400 к.с.), 4-, 6- и 8-цилиндрови
Дължина/широчина/височина: 4 775 – 4 805 мм/1 800 мм/1 435 – 1 445 мм

ПЕТОТО ПОКОЛЕНИЕ НА BMW СЕРИЯ 5.

BMW Серия 5 Седан (E60) три четвърти изглед отпред в движение

(BMW E60, E61)

Дизайнът на предлаганото от 2003 година BMW Серия 5 Седан (E60/E61) с характерните му форми е създаден под ръководството на Крис Бенгъл. Взаимодействието между вдлъбнати и изпъкнали форми създава уникална игра на сенките, мощна и динамична. Концепцията за управление е заимствана от лимузините на BMW от високия клас: водачът управлява разнообразните системи на BMW Серия 5 чрез iDrive, а с опционалния Head-Up дисплей всички важни за пътуването информации се проектират директно в зрителното му поле върху предното стъкло.

Новото BMW Серия 5 Седан е по-голямо и просторно от предишния модел, но не е по-тежко, а в зависимост от модела дори до 75 килограма по-леко. Това се дължи и на олекотената алуминиева конструкция отпред, която с композитната си конструкция спрямо останалата стоманена част от каросерията е иновативна стъпка при производството на каросерии.

Като опция се предлагат адаптивни светлини за завой и адаптивни спирачни светлини, както и за пръв път при BMW Серия 5 и стабилизация срещу наклоняване Dynamic Drive и активен контрол на скоростта АСС. В комбинация със спортното окачване е постижима уникална в този клас динамика на управлението. Редовите 6-цилиндрови двигатели са впечатляващи, както като дизели с технология Common-Rail, така и като бензинови варианти с Bi-VANOS.  

От началото на 2005 година на пазара се въвежда и актуалното BMW M5 с внушителен 5-литров V10 двигател с мощност 373 кВт (507 к.с.). Динамичният спортен седан се предлага и като Туринг, което го превръща в едно от най-бързите комбита на света.

През 2007 година визията на автомобила е модернизирана леко, с променено осветление и брани, както и преработена система iDrive. 

Производство: 2003 – 2010
Двигатели: 2,0 – 5,0 литра (85 – 373 кВт, 163 – 507 к.с.), 4-, 6-, 8- и 10-цилиндрови
Дължина/широчина/височина: 4 841 – 4 855 мм/1 846 мм/1 468 – 1 512 мм 

BMW СЕРИЯ 5 ГРАН ТУРИЗМО.

BMW Серия 5 Гран Туризмо (F07) три четвърти изглед отпред в движение

(BMW F07)

Успоредно с BMW Серия 5 BMW дефинира и един напълно нов автомобилен сегмент: BMW Серия 5 Гран Туризмо съчетава качествата на седан, гъвкав Sports Activity Vehicle (SAV) и класическо Гран Туризмо. Автомобилът комбинира елегантност, разточителен пространствен комфорт и типичната за BMW динамика на управлението. 

Подобната на купе линия на покрива и издълженият профил са в хармония с голямата BMW бъбрековидна радиаторна решетка отпред и широкото излъчване на задната част, което се подчертава от L-образните задни светини и хоризонтално насочените линии. Благодарение на двигателите и серийния контрол на динамиката на управлението и серийната 8-степенна автоматична трансмисия BMW Серия 5 Гран Туризмо предлага динамика и ефективност на най-високо ниво. Окачването впечатлява с техническите иновации като предна ос с двойни напречни носачи и интегрална V-образна задна ос и опционално интегрално активно кормилно управление. 

Интериорът изненадва с разточителното, гъвкаво предлагане на място с повдигната позиция на седене и големи остъклени повърхности. Луксозната атмосфера се допълва от изисканите материали. С BMW iDrive водачът винаги може да следи всеобхватните функции на BMW Серия 5 Гран Туризмо, например BMW ConnectedDrive (опция) с асистиращи системи като предупреждение при смяна на лентата, BMW Night Vision или асистент за дългите светлини. Чрез интернет връзка системата предлага и BMW Online и BMW Teleservices.

Производство: 2009 – 2017
Двигатели: 2,0 – 4,4 литра (135 – 330 кВт, 184 – 450 к.с.), 4-, 6- и 8-цилиндрови
Дължина/широчина/височина: 4 996 мм/1 901 мм/1 559 мм 

ШЕСТОТО ПОКОЛЕНИЕ НА BMW СЕРИЯ 5.

BMW 518d Седан (F10 LCI) три четвърти изглед отстрани в движение

(BMW F10, F11)

Най-успешното с над 2 милиона продадени екземпляра поколение на BMW Серия 5 е въведено на пазара през 2010 година. Спортно елегантният дизайн, типичната за BMW радост от шофирането и множеството технологични изобретения осигуряват на автомобила лидерска позиция в сегмента на бизнес седаните. Автомобилът може да бъде поръчан с интелигентното задвижване на четирите колела BMW xDrive, което ситуативно разпределя мощността между колелата. Най-мощният V8 цилиндров двигател с технология BMW Twin Power Turbo развива 300 кВт (407 к.с.), най-мощният дизелов двигател е редови 6-цилиндров с мощност 220 кВт (300 к.с.). От Септември 2010 година се предлага BMW Серия 5 М пакет, който осигурява допълнителен спортен дух на BMW Серия 5. С М Спортното окачване, М аеродинамичният пакет и М алуминиевите джанти автомобилът изглежда особено мощен. Интериорът се облагородява от спортните седалки с М дизайн, както и М коженият волан, М селекторът на трансмисията и М интериорните лайстни. М двигателите развиват мощност до 441 кВт (600 к.с.). 

При фейслифта през 2013 година е модернизиран дизайнът и са въведени допълнителни двигатели. Така моделното семейство вече серийно се оборудва с ксенонови фарове и Bluetooth устройство Свободни ръце. 

От 2016 година се предлага и BMW Серия 5 като хибрид: BMW 530e iPerformance се оборудва с Plug-in хибридно задвижване и може да се движи с нулеви локални емисии. И то с типичните за BMW качества: динамично, комфортно и ефективно. 

Производство: 2010 – 2017
Двигатели: 2,0 – 4,4 литра (105 – 423 кВт, 143 – 575 к.с.), 4-, 6- и 8-цилиндрови
Дължина/широчина/височина: 4 899 – 5 039 мм/1 860 мм/1 464 – 1 471 мм  

СЕДМОТО ПОКОЛЕНИЕ НА BMW СЕРИЯ 5.

BMW 530e Седан (G30) три четвърти изглед отпред при зареждане

(BMW G30, G31)

От 2017 година Серия 5 на BMW издига концепцията на спортния бизнес седан до нови висоти. Дизайнът е доминиран от типичните за BMW пропорции, с дълго междуосие, издължен преден капак и плавна линия на покрива. Ясните повърхности и прецизните контури се допълват от BMW бъбрековидната решетка, която е директно свързана с фаровете и подчертава широчината на автомобила. 

Модерните и ефективни двигатели, по желание и хибридни, осигуряват ненадмината в този клас динамика на управлението. За това допринасят и опционалното адаптивно окачване и интегралното активно кормилно управление.

Напредничавите асистиращи системи осигуряват сигурност в критични ситуации на пътя. Предлаганият опционално Асистент за шофиране Professional например подпомага водача при поддържане на лентата или при аварийно спиране.

Фейслифтът от 2020 година поставя ярки акценти отвън с оформената по нов начин бъбрековидна решетка, по-тесните фарове с опционални лазерни светини и новите лакови покрития на каросерията. В интериора се предлагат нови комфортни седалки, а асистиращите системи вече са допълнени с асистент за аварийната лента и спирачна функция при градски условия. 

Производство: 2017 до днес
Двигатели: 1,6 – 4,4 литра (110 – 467 кВт, 150 – 635 к.с.), 4-, 6- и 8-цилиндрови
Дължина/широчина/височина: 4 936 – 5 001 мм/1 868 – 1 903 мм/1 467 – 1 479 мм

BMW употребявани автомобили пред дилър на BMW

BMW УПОТРЕБЯВАНИ АВТОМОБИЛИ

BMW Серия 5 Седан (G30) три четвърти изглед отстрани в движение

BMW СЕРИЯ 5 СЕДАН.

BMW Серия 5 Седан M Автомобили (G30) три четвърти изглед отпред в движение

BMW СЕРИЯ 5 СЕДАН M АВТОМОБИЛИ

BMW Серия 5 Туринг (G31) три четвърти изглед отстрани в покой

BMW СЕРИЯ 5 ТУРИНГ.

Разход на гориво и СО₂ емисии.

  • BMW Серия 5 Седан: 
    Среден разход на гориво в л/100 км: 10,7–1,7
    CO₂ емисии в г/км (комбинирани): 246–39

    BMW Серия 5 Седан M Автомобили: 
    Среден разход на гориво в л/100 км: 10,7
    CO₂ емисии в г/км (комбинирани): 246 

    BMW Серия 5 Седан Plug-in хибриди: 
    Среден разход на гориво в л/100 км: 2,3–1,7
    CO₂ емисии в г/км (комбинирани): 53–39 

    BMW Серия 5 Туринг: 
    Среден разход на гориво в л/100 км: 8,3–1,8
    CO₂ емисии в г/км (комбинирани): 189–42 

    BMW Серия 5 Туринг Plug-in хибриди: 
    Среден разход на гориво в л/100 км: 2,4–1,8
    CO₂ емисии в г/км (комбинирани): 54–42

    Официалните данни за разхода на гориво, СО₂ емисиите, разхода на електроенергия и електрическия пробег са измерени в съответствие с тестовия цикъл VO (EU) 715/2007 във версията, валидна за този модел. WLTP данните отчитат диапазона при всички възможни допълнителни оборудвания. За сертифицираните след 01.01.2021 година автомобили официалните данни са налични само според WLTP. Повече информация за методиките NEDC и WLTP може да намерите на www.bmw.de/wltp