BMW M модели BMW M автомобили в движение по състезателна писта

ПРЕГЛЕД НА ИСТОРИЯТА НА BMW M МОДЕЛИТЕ.

Страст към моторните спортове, ексклузивността и съвършенството - присъединете се към нас, докато пътуваме през близо 50 години автомобили BMW M! Ще ви представим автомобили от легендарното BMW M1, през M3 до актуалното BMW M8, с изключителна мощност и възможност тези модели да бъдат адаптирани прецизно към собствения характер чрез оборудванията на BMW Individual и BMW M Performance Parts.

Прочети повече

ПРЕГЛЕД НА ИСТОРИЯТА НА BMW M МОДЕЛИТЕ.

BMW M1 (E26).

BMW M модели BMW M1 E26 три четвърти изглед отпред в покой

В края на 70-те години на миналия век първият създаден от тогавашното BMW Motorsport GmbH автомобил впечатлява с непреходната си клиновидна форма. Разработено от легендарния дизайнер Джорджо Джуджаро, то е базирано на формите на BMW Turbo, прототип от 1972 година на дългогодишния дизайнер на BMW Пол Брак. Тесните „бъбреци“, прибиращите се фарове и ясните линии съчетават естетика и динамика. Но и мощността е легендарна: до края на 1983 година това е най-бързият германски сериен автомобил. Суперспортният автомобил със средноразположен двигател развива максимална скорост много над 260 км/ч и постави началото на традициите на М автомобилите за обществените пътища.

От 1979 до 1981 година на ръка бяха изработени само 460 екземпляра. Който имаше щастието да шофира такъв автомобил, се впечатляваше от изключителните динамични характеристики, ненадминатата динамика в завоите и високооборотния 3,5-литров двигател.

Производство: 1978 – 1981

Двигател: 3,5 литра (204 кВт, 277 к.с.), 6-цилиндров

Дължина/широчина/височина: 4 359 мм/1 824 мм/1 138 мм

BMW СЕРИЯ 1 M КУПЕ (E82).

BMW M модели BMW Серия 1 M Купе E82 три четвърти изглед отпред в движение по пътя

Въпреки че BMW Серия 1 още от 2004 година впечатлява водачите, които ценят спортния дух и изключителната управляемост в един компактен автомобил, BMW Серия 1 M Купе се предлага едва от 2011 година. двата турбокомпресора повишават мощността на редовия 6-цилиндров бензинов двигател до 340 к.с. (250 кВт), които в съчетание с късото междуосие и по-широката в сравнение с обикновеното BMW Серия 1 осигуряват усещането за изключителна динамика на управлението. До 2012 година са произведени над 6 300 екземпляра. Три години по-късно бе представено BMW M2, което продължи концепцията на сливането на компактен автомобил с най-добрите качества на спортен автомобил.

Производство: 2011 – 2012

Двигател: 3,0 литра (250 кВт, 340 к.с.), 6-цилиндров

Дължина/широчина/височина: 4 380 мм/1 803 мм/1 420 мм

BMW M2 (F87).

BMW M модели BMW M2 F87 изглед отстрани при движение по пътя

Като наследник на BMW Серия 1 M Купе от 2015 година BMW M2 продължава линията на динамичните и мощни купета, стартирала с BMW 2002 Turbo и BMW M3 (E30).

Това проличава от характерната, самоуверена визия на автомобила с широко изпъкнали калници и големи въздухозаборници в предната броня. 6-цилиндровият турбодвигател с турбокомпресори впечатлява с пъргавината и мощността си, която опционално се пренася към пътя чрез скоростна кутия с два съединителя. От 2018 година традицията е продължена от BMW M2 Competition с допълнителна мощност от 30 кВт (40 к.с.), която е надхвърлена единствено от лимитираното до 2 200 екземпляра M2 CS (Club Sport), с двигател с мощност 331 кВт (450 к.с.). При всяка от модификациите М окачването осигурява перфектна управляемост, прецизен контрол и много радост от шофирането.

Производство BMW M2: 2015 – 2018, M2 Competition: 2018 – 2020, M2 CS: 2020

Двигатели: 3,0 литра (272 – 331 кВт, 370 – 450 к.с.), 6-цилиндрови

Дължина/широчина/височина: 4461 – 4468 мм/1854 – 1871 мм/1410 – 1414 мм

BMW M3 (E30/2S, E30/2SC, E36/2S, E36/2CS, E36/4S, E46/2S, E46/2CS, E90/92/93, F80, G80).

BMW M модели BMW M3 G80 изглед отпред при движение по пътя

Първоначално BMW M3 (E30/2S, E30/2SC) трябваше да бъде версията за обществените пътища на състезателния автомобил, но интересът беше толкова изумителен, че бяха продадени много повече от необходимите за хомологацията Група А 5 000 екземпляра. Още външността подсказва за екстремната динамика с широко изпъкналите си калници, иконичните задни калници до оформената по нов начин задна колона. Под каросерията също е монтирано всичко, което се е наложило в моторните спортове: вътрешно вентилирани дискови спирачки, спортна трансмисия с разположена вляво назад първа предавка, 2,3-литров 4-цилиндров бензинов двигател с 200 к.с. (143 кВт).

И докато състезателната версия печели победа след победа, продажбите на BMW M3 надминават всички очаквания: от автомобила, включително версията кабриолет, са продадени над 18 000 екземпляра. Гамата бе допълнена с модернизираната версия Evolution с 220 к.с. (154 кВт), както и BMW M3 Sport Evolution с работен обем 2,5 литра и 238 к.с. (166 кВт).

Историята на успеха се продължава през 1992 година с второто поколение на BMW M3 (E36). Вече със значително увеличени размери, автомобилът има само незначителни визуални промени спрямо нормалния модел: например аеродинамично оптимизираните М външни огледала. Но промените под предния капак са радикални: редовият 6-цилиндров бензинов двигател с 286 к.с. (210 кВт) с променливи, горно разположени разпределителни валове (система VANOS) позволява спиращо дъха ускорение, а от фейслифта през 1995 година работният обем е увеличен с 200 куб. см, а мощността до 321 к.к. (236 кВт).

През новото хилядолетие в шоурумите се появява третото поколение BMW M3 (E46), а една година по-късно и BMW M3 Кабриолет. Те продължават основната идея на BMW M3 – съчетанието на минимално възможно тегло с максимални динамика на пътя. С 343 к.с. (252 кВт) са възможни динамични характеристики, които отговарят на гените на М. Външно купето и кабриолетът се различават от серийния модел по по-широката следа, хрилете на предните калници и Powerdome на предния капак. При BMW M3, което се произвежда от 2007 до 2013 година, фурор предизвикват няколко новости: също като при стандартните модели се предлагат три варианта на каросерията – Седан (Е90), Купе (Е92) и Кабриолет (Е93). За пръв път BMW M3 се оборудва с V8 двигател. 4-литровият вариант развива 420 к.с. (309 кВт) и се развърта до 8 300 об/мин – най-високооборотният сериен двигател, монтиран някога на BMW! С опционалния M Driver's Package автомобилът развива максимална скорост от 280 км/ч.

Петото поколение на BMW M3 (F80) от 2014 година отново залага на редовия 6-цилиндров бензинов двигател, който за пръв път при М3 е оборудван с турбокомпресори. Двигателят развива максималният си въртящ момент още при 1 850 об/мин и с това позволява мощни ускорения в почти всяка ситуация.

Седанът е единствената форма на каросерията на BMW M3 с мощност 431 к.с. (317 кВт) – Купето и Кабриолетът вече се наричат М4. Разширенията на калниците, М външните огледала и тъмният М покрив от карбон подсказват и отвън, че този автомобил се отличава с изключителна управляемост и динамика на управлението. От 2016 г. се предлага и BMW M3 Competition, неговият двигател развива 450 к.с. (331 кВт), а Адаптивното М окачване е серийно.

През 2018 година в продължение на 3 месеца се произвеждаше BMW M3 CS с увеличена с още 10 к.с. до 460 к.с. (338 кВт) мощност на двигателя.

От 2021 година на пазара се предлага BMW M3 (G80), чиято визия се различава от серийния седан по радикален начин – с голямата, вертикална бъбрековидна решетка. То продължава концепцията на съчетание между спортен дух, динамика и пригодност за всекидневието на предишното BMW M3  - спортният седан с механична 6-степенна скоростна кутия се оборудва с двигател с 480 к.с. (353 кВт), а при BMW M3 Competition двигателят развива 510 к.с. (375 кВт). 8-степенната трансмисия M Steptronic с Drivelogic позволява светкавично бързи превключвания на предавките за максимална динамика на управлението в комбинация с прецизно настроеното М окачване.

Производство на BMW M3: 1986 – до днес

Двигатели: 2,3 – 3,0 литра (143 – 375 кВт, 200 – 510 к.с.), 4-, 6-, 8-цилиндрови

Дължина/широчина/височина: 4346 – 4794 мм/1680 – 1887 мм/1370 – 1431 мм

BMW M4 (F82, F83, G82).

BMW M модели BMW M4 G82 три четвърти изглед отстрани в покой

BMW Серия 4 заменя купето на Серия 3 и е една категорична промяна. Индивидуално оформеният автомобил се отличава значително от BMW Серия 3 – чрез изместената назад пътническа клетка, по-дългия преден капак, късите надвеси. Всичко това осигурява по-експресивно и мощно излъчване. Това важи и за BMW M4 Купе, както и за вариантите M4 Купе Competition (2016 – 2020) с мощност 450 к.с. (331 кВт) и M4 Купе CS с 460 к.с. (338 кВт) през 2017 и 2018 година. Междувременно M4 се предлага и като Купе GTS (2017 – 2018) с мощност 500 к.с. (368 кВт). Свеж полъх на вятъра осигуряват М4 Кабриолет и M4 Competition Кабриолет. Общото между всички модели е 3-литровият 6-цилиндров двигател с битурбо свръхпълнене с турбокомпресори.

Второто поколение, което е значително по-дълго и широко, се отличава с вертикалната, наклонена напред двойна бъбрековидна решетка, която поставя ярки визуални акценти. При М4 3-литровият 6-цилиндров бензинов двигател развива 480 к.с. (механична скоростна кутия) респективно 510 к.с. (8-степенна автоматична трансмисия) (353 респ. 375 кВт) и с опционалния M Driver's Package развива максимална скорост от 290 км/ч. Динамиката и пъргавината се подчертават от прецизния и безкомпромисен дизайн.

Производство на BMW M4: 2014 – до днес

Двигатели: 3,0 литра (317 – 375 кВт, 431 – 510 к.с.), 6-цилиндрови

Дължина/широчина/височина: 4671 – 4794 мм/1870 – 1887 мм/1383 – 1394 мм

BMW M5 (E28S, E34S, E34/5S, E39S, E60, E61, F10, F90).

BMW M модели BMW M5 F90 три четвърти изглед отпред при движение по пътя

Първото BMW M5 (E28S) през 1985 година визуално почти не се различаваше от серийния седан. Но изработените на ръка автомобили се оборудваха с актуализирания двигател от BMW M1 и развиваха максимална скорост от 250 км/ч. С това бе поставено началото на върховата версия на една от най-един от най-успешните спортни седани, от която бяха произведени над 2 200 екземпляра.

През 1988 година с новия модел на BMW Серия 5 е представено и новото M5 (E34S). В началото то развива 315 к.с. (232 кВт), но през 1992 година двигателите са модернизирани. От работен обем 3,8 литра те вече извличат мощност от 340 к.с. (250 кВт) – като автомобилът е произведен в малка серия от под 900 екземпляра и като М5 Туринг. Благодарение на безупречното усещане при шофиране и високата прецизност при завиване това М5 е уверено и ненадминато във всяка ситуация.

От 1998 до 2003 година BMW M5 (E39S) покорява пътищата с 8-цилиндров двигател с работен обем 5 литра и мощност 400 к.с. (294 кВт). По това време то е образецът за спортен седан – пригоден за всекидневието и за всяка ситуация, като с характеристиките си и динамиката си е предизвикателство за почти всеки спортен автомобил.

Наследникът му (Е60) е въведен на пазара едва през 2005 година, последван през 2007 година от версията Туринг (Е61), която е и последното М5 с такава каросерия. Оборудвано с 10-цилиндров двигател и мощност 507 к.с., с опционалния M Driver's Package автомобилът развива максимална скорост до 305 км/ч.

През 2011 година BMW M GmbH за пръв път оборудва M5 (F10) с двигател със свръхпълнене с два турбокомпресора. Двигателят развива 560 к.с. (412 кВт) и към този момент е най-мощният модел в гамата на BMW. Две години по-късно е представен и първият модел M5 Competition с леко повишение на мощността до 575 к.с. (423 кВт), през 2014 година 8-цилиндровият двигател на специалният модел “30 Jahre M5” вече развива 600 к.с. (441 кВт). Изключителна е наличността на максималния въртящ момент между 1 500 и 5 750 об/мин – по този начин при почти всяка ситуация е на разположение пълната тяга за ускорение.

Актуалното BMW M5 (F90) остава вярно на традициите от 2017 година и комбинира типичния за М5 спортен дух с комфорта и елегантността на BMW Серия 5 Седан. С познатия от предишното М5 двигател, с новото задвижване на четирите колела M xDrive и 8-степенната трансмисия M Steptronic този автомобил впечатлява с типичните за автомобил на BMW M GmbH мощно ускорение и великолепна динамика на управлението. То е надминато само от представеното през 2018 година BMW M5 Competition, което развива 625 к.с. (460 кВт). До една година е лимитирано производството на BMW M5 CS (Competition Sport), което благодарение на мощността си от 635 к.с. (467 кВт) ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,0 секунди. Теглото на екстремно спортния седан се понижава от карбоновите елементи, а по желание максималната скорост е ограничена електронно до 305 км/ч.

Производство на BMW M5: 1985 – 1995, 1998 –2003, 2005 – до днес

Двигатели: 3,5 – 5,0 литра (302 кВт, 410 к.с.), 6-, 8-, 10-цилиндрови

Дължина/широчина/височина: 4620 – 4966 мм/1700 – 1903 мм/1400 – 1512 мм

BMW M6 (E63, E64, F06, F12, F13).

BMW M модели BMW M6 F13 три четвърти изглед отстрани при движение по пътя

Предшественикът на М6 се произвежда още от 1984 година - BMW M635CSi. Оборудвано с модернизирания двигател от BMW M1 с 286 к.с. (210 кВт), това разработено от Пол Брак купе е един от най-бързите спортни автомобили, които се предлагат тогава.

През 2005 година, след спирането на производството на BMW Серия 8 (E31), BMW отново въвежда на пазара купе от луксозния клас. То е разработено от Крис Бенгъл и е оборудвано с всичко, типично за едно М купе: изключително мощен 10-цилиндров двигател с 507 к.с. (373 кВт), характерен и самоуверен дизайн, както и регулируемо окачване, което гарантира както комфорт, така и прецизност и динамика на управлението. Това важи както за закритата версия, така и за кабриолета.

Наследникът е представен през 2012 година. Двигателят е с два цилиндъра по-малко, но за сметка на това е значително по-мощен. V8 бензиновият двигател с два турбокомпресора развива 560 к.с. (412 кВт), като M6 Competition 575 к.с. (423 кВт). В средата на 2015 година двигателят на Competition Купе е модернизиран и със 7-степенната скоростна кутия с два съединителя развива 600 к.с. (441 кВт). С опционалния M Driver's Package BMW M6 развива максимална скорост от 305 км/ч. Тези динамични характеристики се постигат и от Купе, Кабриолет и предлаганото от 2013 година Гран Купе.

Производство BMW M6: 2005 – 2018

Двигатели: 4,4 – 5,0 литра (373 – 441 кВт, 507 – 600 к.с.), 8-, 10-цилиндрови

Дължина/широчина/височина: 4871 – 4898 мм/1855 – 1899 мм/1855 – 1899 мм

BMW M8 COMPETITION (F91, F92, F93).

BMW M модели BMW M8 F92 три четвърти изглед отзад в покой с модел

M8 Купе за малко да се появи още преди 30 години: в началото на 90-те години на миналия век инженерите на BMW разработиха прототип на BMW M8 с V12 двигател на базата на Е31 Купе.

Но BMW с това име се появява на пазара едва през 2019 година с BMW M8 Competition Купе (F92), Кабриолет (F91) и Гран Купе (F93). Двата турбокомпресора осигуряват на 8-цилиндровия двигател мощност от 625 кВт (460 кВт), които с опционалния M Driver's Package ускоряват автомобила до максимална скорост доста над 300 км/ч.

Но дори и в покой BMW M8 е перфектната комбинация между спортен дух и лукс. Радикалните линии са динамични и въпреки това изключително елегантни. Детайлите като радиаторната решетка в черен хром или гланцирано черните корпуси на външните огледала осигуряват спортен характер. Той допълнително се подчертава и от серийният карбонов покрив. Несравнимата динамика на управлението се осигурява и от адаптивното М окачване, която се адаптира към съответната ситуация на пътя, както и от BMW M xDrive. Независимо дали купе, кабриолет или Гран Купе с 4 врати – всеки от тези автомобили е изключителен във всяко отношение.

Производство BMW M8 Competition: 2019 – до днес

Двигатели: 4,4 литра (460 кВт, 625 к.с.), 8-цилиндрови

Дължина/широчина/височина: 4867 – 5098 мм/1907 – 1948 мм/1353 – 1420 мм

BMW X3 M COMPETITION (F97).

BMW M модели BMW X3 M F97 три четвърти изглед отпред в движение

От 2019 година за пръв път се предлага и М вариант на BMW X3. С изключително мощния си 6-цилиндров двигател с два турбокомпресора автомобилът ускорява от 0 до 100 км/ч за само 4 секунди, от модернизацията за 3,8 секунди. Задвижването на четирите колела M xDrive с активен М диференциал гарантира, че мощността от 480 к.с. (353 кВт) може във всеки момент да достигне до пътя – една вълнуваща комбинация между гените на Х и М. Същото важи и за варианта BMW X3 M Competition с 510 к.с. (375 кВт).

Визията на BMW X3 M също демонстрира неговата мощност. Хоризонталната линия на раменете свързва самоуверената предна част с характерната задна част. Гланцирано черната бъбрековидна решетка и М хрилете отстрани с триизмерни структури още отвън подсказват за висококачествените технологии, които ви очакват в интериора на автомобила: например М спортните седалки с изключителна странична опора или М интериорните лайстни от карбон. Така автомобилът винаги е готов да докаже възможностите си на всякакъв терен.

Производство BMW X3 M: 2019 – до днес

Двигатели: 3,0 литра (353 – 375 кВт, 480 – 510 к.с.), 6-цилиндрови

Дължина/широчина/височина: 4726 мм/1897 мм/1669 мм

BMW X4 M (F98).

BMW M модели BMW X4 M F98 изглед отстрани в покой

С второто поколение на BMW X4 през 2019 година на пазара се въвежда и М модел. При него спортната елегантност на базовия модел е още по-ясна и прецизна: ексклузивните дизайнерски елементи на опционалния М Карбон екстериорен пакет (не се предлага след фейслифта, заменен е с отделни карбонови елементи) от въздухозаборниците на броните или корпусите на външните огледала подчертават атлетичния характер на този SUV-Coupé-Crossover. Автомобилът споделя техническата си база и двигателите с BMW X3 M: BMW X4 M разполага с 480 к.с. (353 кВт), X4 M Competition с над 510 к.с. (375 кВт) и след фейслифта разгръща забележителния въртящ момент от 650 Нм. С опционалния M Driver's Package автомобилите развива максимална скорост от 280 респ. 285 км/ч. Така BMW X4 M комбинира изключителната динамика с ексклузивност и експресивен темперамент.

Производство BMW X4 M: 2019 – до днес

Двигатели: 3,0 литра (353 – 375 кВт, 480 – 510 к.с.), 6-цилиндрови

Дължина/широчина/височина: 4758 мм/1927 мм/1618 мм

BMW X5 M (E70, F85, F95).

BMW M модели BMW X5 M F95 три четвърти изглед отзад в покой

При второто си поколение от 2009 година спортния SUV на BMW е преработен от BMW M GmbH, като резултатът е първото BMW X5 M (E70). 4,4 литровият V8 бензинов двигател с два турбокомпресора, един от най-често използваните М двигатели, при този модел развива 555 к.с. (408 к.с.). Освен X6 M това е първият път, когато BMW М се оборудва със задвижването на четирите колела xDrive – естествено с адаптиран М вариант. Визуално сдържаният автомобил предлага класическата за М динамика на управлението.

Същата е характерна и за следващия модел (F85), както и 4,4-литровият битурбо двигател с мощност вече 575 к.с. и новата 8-степенна М трансмисия. Останалото се осигурява от по-добрата аеродинамика на третото поколение на BMW X5, която тук дискретно е подчертана от типичните за М декоративни елементи като предните въздухозаборници.

Следващото поколение на BMW X5 M (F95) също комбинира майсторски М и Х гените чрез динамика на управлението, както и луксозен интериор и комфорт. 8-цилиндровият бензинов двигател с два турбокомпресора на BMW X5 M развива 600 к.с. (441 кВт), при BMW X5 M Competition - 625 к.с. (460 кВт). С опционалния M Driver's Package този SUV развива максимална скорост от 290 км/ч.

Производство BMW X5 M: 2009 – 2013, 2015 – до днес

Двигатели: 4,4 литра (408 – 460 кВт, 555 – 625 к.с.), 8-цилиндрови

Дължина/широчина/височина: 4854 – 4938 мм/1933 – 2013 мм/1739 – 1747 мм

BMW X6 M (E71, F86, F96).

BMW M модели BMW X6 M F96 три четвърти изглед отстрани в покой

От 2008 година BMW X6 (E71) привлича вниманието като първият Crossover между Coupé и SUV на BMW. Една година по-късно всички, които искат най-доброто от двата свята, SUV и спортен автомобил, екстровертно надмощие и изключителна динамика на управлението, са впечатлени от съответния М модел, BMW X6 M. С комбинацията между M xDrive и 4,4-литровия M Twin Turbo 8-цилиндров бензинов двигател (555 к.с./408 кВт) този SUV осигурява нечувана пъргавина – независимо от пътната настилка.

От 2015 година се предлага второто поколение на X6 M (F86) с познатия от М5 и X5 M 4,4-литров битурбо двигател с мощност 575 к.с. (423 кВт). С опционалния M Driver's Package автомобилът, който съчетава подобната на купе линия с големи въздухозаборници, развива скорост до 280 км/ч.

При смяната на модела през 2019 година е представено X6 M Competition (F96), която пренася внушителната си мощност от 625 к.с. (460 кВт) до пътя чрез M xDrive с активен М диференциал и което съчетава преимуществата на задното и двойното задвижване. Специфичните за М акценти допълват ярката визия, например черната предна декоративна решетка или М хрилете с интегрирано лого на М. BMW X6 M комбинира лукса с увереност и екстремен спортен дух – едно изключително съчетание!

Производство BMW X6 M: 2009  – до днес

Двигатели: 4,4 литра (408 – 460 кВт, 555 – 625 к.с.), 8-цилиндрови

Дължина/широчина/височина: 4876 – 4948 мм/1983 – 2019 мм/1684 – 1697 мм

BMW Z3 M (E36/7, E36/8).

BMW M модели BMW Z3 M E36/8 изглед отстрани в покой

През 1995 година с пуристкото Z3 BMW въвежда на пазара един роудстър, базиран на предишното BMW Серия 3 compact (E36). С двигателя от актуалното BMW M3 (E36) от 1997 година автомобилът предлага изключителни качества, особено в динамиката на управлението, като в слалома успява да изпревари значително по-мощни конкуренти. От 2001 година двете версии – Купе и Роудстър – се оборудват с двигателя на наследника на М3 (Е46), който при почти същата мощност благодарение на пъргавия си темперамент осигурява още по-висока динамика на управлението.

Производство BMW Z3 M: 1997 – 2002

Двигатели: 3,2 литра (236 – 239 кВт, 321 – 325 к.с.), 6-цилиндрови

Дължина/широчина/височина: 4025 мм/1740 мм/1279 мм

BMW Z4 M (E85, E86, G29).

BMW M модели BMW Z4 M G29 три четвърти изглед отстрани в движение по пътя

Наследникът на Z3 Роудстър и Купе вече е със значително по-големи размери и предлага по-висок комфорт, поради което получава името Z4. След фейслифта през 2006 година създаденият от Крис Бенгъл автомобил се предлага и като Z4 M с двигателя от BMW M3 (E46), вече с мощност 343 к.с. (252 кВт). Роудстър (E85) и Купе (E86) са въведени на пазара едновременно.

При наследника Е89 BMW не предлага М версия, но G29 се предлага като M40i. С широката и ниска предна част и издължения преден капак то продължава дизайнерската концепция на роудстъра, поставя мощни акценти и предлага екстремно спортни динамични характеристики. Те се осигуряват от двигателя с мощност 340 к.с. (250 кВт), адаптивното М окачване и М спортния диференциал.

Производство BMW Z4 M: 2006 – 2008, 2019 – до днес

Двигатели: 3,0 – 3,2 литра (250 – 252 кВт, 340 – 343 к.с.), 6-цилиндрови

Дължина/широчина/височина: 4091 – 4321 мм/1781 – 1861 мм/1268 – 1304 мм

Разход на гориво и СО₂ емисии

  • BMW M3:
    Среден разход на гориво в л/100 км: 10,2–9,8
    СО2 емисии в г/км (комбинирани): 231–223

    BMW M4:
    Среден разход на гориво в л/100 км: 10,1–9,8
    СО2 емисии в г/км (комбинирани): 230–223

    BMW M5:
    Среден разход на гориво в л/100 км: 11,3–11,1
    СО2 емисии в г/км (комбинирани): 259–253

    BMW M8 Купе:
    Среден разход на гориво в л/100 км: 11,4–11,0
    СО2 емисии в г/км (комбинирани): 260–251

    BMW M8 Кабриолет:
    Среден разход на гориво в л/100 км: 11,6–11,2
    СО2 емисии в г/км (комбинирани): 264–255

    BMW M8 Гран Купе:
    Среден разход на гориво в л/100 км: 11,6–11,2
    СО2 емисии в г/км (комбинирани): 264–156

    BMW X3 M:
    Среден разход на гориво в л/100 км: 11,0–10,6
    СО2 емисии в г/км (комбинирани): 251–241

    BMW X4 M:
    Среден разход на гориво в л/100 км: 10,9–10,5
    СО2 емисии в г/км (комбинирани): 248–238

    BMW X5 M:
    Среден разход на гориво в л/100 км: 13,6–13,3
    СО2 емисии в г/км (комбинирани): 308–303

    BMW X6 M:
    Среден разход на гориво в л/100 км: 13,3–13,1
    СО2 емисии в г/км (комбинирани): 305–299

    Официалните данни за разхода на гориво и СО2 емисиите са измерени в съответствие с тестовия цикъл VO (EU) 715/2007 във версията, валидна за този модел. WLTP данните отчитат диапазона при всички възможни допълнителни оборудвания. За сертифицираните след 01.01.2021 година автомобили официалните данни са налични само според WLTP. Повече информация за методиките WLTP и NEDC може да намерите на www.bmw.de/wltp.

    Повече информация за официалния разход на гориво и специфичните СО2 емисии на нови автомобили можете да получите от брошура, разпространявана безплатно от дилърите на BMW.