
УСТОЙЧИВОСТТА ПРИ BMW.
BMW Group поставя стандарти в автомобилния бранш с последователната си стратегия за устойчивост.
За BMW Group радостта от шофирането се простира отвъд мобилността. Защото за нас темата устойчивост е ключова тема, по която не допускаме компромиси. Напротив: Ние се насочваме към бъдещето с една напълно нова и последователна стратегия, която не само отива далеч извън нашата пряка сфера на влияние, но и издига темата за устойчивостта на едно напълно ново ниво.
За ефективната защита на климата ние от десетилетия поставяме високи стандарти при екологичната равносметка на нашите автомобили - като се започне от използваните суровини, мине се през разхода на енергия и се стигне до дела на рециклирането. През следващите години ние постоянно ще развиваме нашата всеобхватна стратегия за електрификация и през 2023 година ще предлагаме 25 електрифицирани автомобила.
Климатичната неутралност и мобилността с нулеви емисии обаче може да бъде постигната само чрез разнообразие от електрифицирани задвижващи технологии. Затова, както и с цел още по-голяма гъвкавост по отношение на потребностите на нашите клиенти, ние ще продължим да развиваме нашия ангажимент при разработката на водородни горивни клетки, използвайки технологично неутрален подход. На IAA 2019 ние вече представихме BMW i Hydrogen NEXT. Като следваща стъпка от 2022 година BMW ще въведе на пазара малка серия на BMW i Hydrogen NEXT. Така стъпка по стъпка ние върви по нови пътища към едно щадящо околната среда бъдеще без емисии.
Оливер Ципсе - Председател на борда на директорите на BMW AG„ НИЕ НЕ СЪЗДАВАМЕ УСТОЙЧИВОСТ ПРИ BMW. НИЕ ПРАВИМЕ BMW УСТОЙЧИВО. “
80%
Понижаване на CO₂ емисиите на произведен автомобил от 2030 година.

НАСОЧЕНА КЪМ БЪДЕЩЕТО ВЕРИГА НА ДОБАВЕНАТА СТОЙНОСТ.
Ние знаем как да мислим цялостно за устойчивостта. Поради това наблягаме на нея още при разработката и производството на нашите автомобили. Нашата цел е устойчива верига на добавената стойност, която сама покрива нуждите си с рециклирани и възобновяеми суровини - включително и снабдяването с енергия. Все още не сме достигнали до последния етап, но вече сме постигнали важни успехи по този път. Централна роля в бизнес модела на BMW Group имат не само използването на ресурсите, но и понижаването на СО2 емисиите. Благодарение на повишаващия се дял на електрифицирани модели и нуждаещото се от много енергия и ресурси производство на високоволтовите акумулатори ние трябва да интегрираме особено широкообхватни мерки по отношение на понижаване на СО2 емисиите. За тази цел BMW Group ще установи иCO2 отпечатъка по веригата за доставки на материали като критерий за възлагане на доставчиците и по този начин ще поеме новаторска роля като първия автомобилен производител с конкретни СО2 цели за своята верига на доставки. Ако не направим това, увеличаващата се електрификация ще доведе до силно покачване на СО2 емисиите във веригата за доставки. Инициираме обръщане на тенденцията и си поставихме за цел през 2020 година да намалим емисиите на CO2 във веригата на доставки с 20% в сравнение с 2019 г.
20%
Понижаване на СО2 емисиите във веригата за доставки на произведен от BMW Group автомобил от 2030 година. Ако не направим това, увеличаващата се електрификация ще доведе до увеличение с 40 процента на СО2 емисиите във веригата за доставки. Ние инициираме обръщане на тенденцията.

НОВА ИДЕЯ ЗА ПРОИЗВОДСТВОТО.
С подписването на Програмата на ООН за околната среда, „Международната декларация за по-чисто производство“, през 2001 г. ние се ангажирахме да поддържаме въздействието върху околната среда и потреблението на ресурси в нашето глобално производство възможно най-ниско. Със своите локации и заводи, BMW Group вече е еталон за ефективност на ресурсите по отношение на ниските емисии на CO2. Ние искаме не само да бъдем част от устойчивото бъдеще - но и да негов двигател. Затова си поставяме най-високите цели в бранша за 2030 година. За да контролираме и анализираме нашите всеобхватни мерки, въведохме системи за управление на околната среда във всички съществуващи производствени мощности, които непрекъснато се доразвиват и оптимизират. Само така можем да изпълним целта си за потвърдена ефективност на нашите стандарти и разпоредби.
В допълнение към непрекъснатото използване и разширяване на възобновяемите енергийни източници и възобновяемите суровини в нашето производство, ние даваме важни насоки с нашите процеси за рециклиране. Така например днес 99 процента от отпадъците при световното ни производство от 2,5 милиона автомобила годишно се рециклират и оползотворяват. И продължаваме да работим, за да вдигнем тази летва още по-високо.
ИЗПОЛЗВАНЕ НА УСТОЙЧИВИ МАТЕРИАЛИ.

FSC сертифицирано дърво.

Кенаф.

Естествен каучук.

Econyl.

Алуминий.
99%
от отпадъците при световното ни производство от 2,5 милиона автомобила годишно се рециклират и оползотворяват.
РЕЦИКЛИРАНЕТО КАТО КЛЮЧОВ ФАКТОР.

По пътя към устойчивото, щадящо ресурси устойчиво производство, рециклирането на материали е основен фактор, който използваме като лост. Освен интелигентното планиране на нашите продукти повторното използване на материалите под формата на рециклати е здраво закотвено във веригата ни за добавена стойност. Като цяло вече успяваме да рекицлираме до 99 процента от отпадъците при производството ни по целия свят.
УСТОЙЧИВОСТТА НА BMW i3.

С BMW i3 ние създадохме автомобил, който перфектно показва нашата стратегия с коефициента си на рециклиране от 95%. Така например интериорът е до 30 процента от кенаф, един материал, който се добива от възобновяемо конопено растение. При производството на текстилни материали използваме специална и иновативна прежда, която се произвежда от гранулат от рециклирани PET бутилки. Така например при “втория им живот” използваме автомобилните акумулатори в стационарни системи за съхраняване на енергия и ги ползваме за чисто снабдяване с електроенергия.
РЕЦИКЛАТИ.

Винаги когато е смислено и възможно технически, екологично и икономически, ние използваме рециклирани и възобновяеми материали - и до 2030 година искаме значително да увеличим техния дял. За нашите два най-важни ресурса алуминия с фактор 4-6 и за стоманата с фактор 2-5. Днес ние използваме около 25 процента вторична стомана, до 50 процента вторичен алуминий при определени детайли и до 20 процента вторични термопласти. С това ние залагаме на Life Cycle Engineering за ефективно рециклиране, защото използването на вторични материали значително понижава СО2 отпечатъка.
РЕЦИКЛИРАНЕТО НА НАШИТЕ СТАРИ АВТОМОБИЛИ.

Дори и когато пътуването на едно BMW приключи, то остава важна съставна част от веригата на съзиданието. Защото ние гледаме на нашите стари автомобили, на техните отделни компоненти и материали не като на отпадък, който трябва да бъде депониран, а като на съществен източник на вторични суровини. В 30 държави съвместно с техните дилърски организации вече регулирахме връщането на излезли от употреба автомобили и предлагаме екологично рециклиране на повече от 3000 пунктове за събиране по целия свят. Преди всичко искаме да гарантираме, че нашите електрически автомобили ще се рециклират прозрачно. В дългосрочен план електромобилността не може да разчита само на първични материали, поради което основният поток от ресурси трябва да се промени. Така например нашите клиенти имат възможност да предадат своя автомобил в центъра за рециклиране и демонтаж (RDZ) в Мюнхен. Там освен приемането на излезли от употреба автомобили постоянно се работи по нови концепции и мерки, които постоянно да повишат коефициента на рециклиране.
100% ЗЕЛЕНО.
От 2020 г. захранваме нашите локации по целия свят само с електричество от възобновяеми енергийни източници.

ЕФЕКТИВНО ДОБИВАНЕ НА ЕНЕРГИЯ.
BMW Group оказва пряко влияние върху емисиите на CO2 от собствените си заводи и локации, където вече е еталон по отношение на ефективността на ресурсите. До 2030 година искаме да понижим СО2 емисиите на нашите локации с 80 процента. От 2020 г. захранваме нашите локации по целия свят само с електричество от възобновяеми енергийни източници. А от 2021 г. нашите заводи и локации ще станат напълно неутрални към климата, от една страна, като намалят общото си потребление на енергия, а от друга страна от използването само на възобновяема енергия, голяма част от която генерираме сами. За тази цел ние постоянно инвестираме в оптимизиране на енергийната ефективност на нашите локации и проверяваме най-добрия начин за генериране на енергия на място - например използването на водород, биогаз, биомаса или геотермална енергия. Използването на зелен водород също може да играе важна роля на подходящите места, като в момента тестваме ефективността при производството на топлина в момента тестваме в пилотна инсталация. В същото време оптимизираме енергийната ефективност на нашето производство: намаляваме изискванията за отопление чрез повторно използване на повече отпадъчна топлина от процесите и осигуряване на топлинни цикли. Използвайки дигитални средства като анализ на данни, ние намаляваме консумацията на енергия чрез интелигентен контрол и в същото време минимизираме количеството на отпадъците.
ИСТИНСКА УСТОЙЧИВОСТ В НАШИТЕ ПРОИЗВОДСТВЕНИ МОЩНОСТИ.

BMW Group завод Лайпциг.
Тук ефективността витае във въздуха - заводът на BMW Group в Лайпциг е един от най-модерните и устойчиви производствени мощности за автомобили в света. От 2013 година тук се създават автомобили с електрическо задвижване и олекотени каросерии от CFRP. Това е първият завод в Германия, при който значителна част от необходимото за производството електричество се генерира от 4 собствени вятърни електроцентрали. С иновативния акумулаторен “парк” от около 700 високоволтови акумулатора от BMW i3 ние постигаме едновременно много успехи за щадящо ресурсите и енергията производство: От една страна, ние постоянно работим по повишаването на продължителността на живота на акумулаторите. От друга страна, акумулаторният парк съхранява излишната енергия от вятърните генератори в моментите на излишък и може да я предостави в моментите на слабо предлагане на енергия. По този начин ние допринасяме за стабилността на обществените енергопреносни мрежи.

BMW Group завод Динголфинг.
Лидер благодарение на радикални мерки: Като най-големият завод за автомобили на BMW Group в Европа, заводът в Динголфинг, благодарение на използването на иновативни производствени технологии и производствени системи, отбеляза намаляване както на потреблението на ресурси, така и на емисиите през последните десет години. Новият енергиен център за високоефективна енергия и производство на топлина с помощта на комбинирана топлина и енергия (KWK) е крайъгълен камък в намаляването на консумацията на енергия. Той превръща природния газ в електроенергия и използва получената при това топлина като енергиен източник. Благодарение на KWK системите и една от най-големите фотоволтаични покривни системи в Германия, днес централата сама произвежда почти половината от своите нужди за електроенергия. Останалите нужди се покриват изцяло от зелена електроенергия от външни доставчици. Изискванията на стратегията за устойчивост за цялата компания са високи особено при управлението на отпадъците и депонирането. И тук заводът в Динголфинг постигна най-високи стойности благодарение на ефективни мерки за рециклиране, като иновативните преси за ламарини със степен на рециклиране от забележителните 99,8 %.

BMW Group завод Шънян.
Повече иновации, по-малко емисии. В допълнение към нашите производствени мощности в Европа и Бразилия, за които вече купуваме електроенергия само от възобновяеми източници, през 2018 г. включихме в мрежата най-мощната фотоволтаична система на BMW Group към днешна дата, свързана с нашите заводи в Шънян с пикова мощност от 15,1 мегавата.

НАШИЯТ ДВИГАТЕЛ Е ОТГОВОРНОСТТА.
С проекти като "Cobalt For Development" ние стъпка по стъпка реализираме стратегията си за устойчивост в нашата среда и по този начин във всички етапи от нашата верига на добавената стойност. Чрез нашите директиви, но също така и чрез подкрепа и финансиране, можем да гарантираме, че нашите партньори във веригата на доставки също последователно отговарят на нашите високи социални и екологични стандарти.
100%
От 2020 година зелената електроенергия е гарантирана чрез договор при производството на акумулаторните клетки от нашите доставчици.
НАШИТЕ ВИСОКОВОЛТОВИ АКУМУЛАТОРИ: ЕДНА ИСТОРИЯ НА УСПЕХА.

Повторна употреба на нашите акумулаторни клетки.
Ефективни до последният волт: Ние взимаме обратно всички използвани BMW високоволтови акумулатори - въпреки че не сме задължени от закона за това. Във “втория си живот” нашите автомобилни акумулатори се използват в стационарни акумулаторни системи, с каквито ние постепенно оборудваме производствените ни мощности по целия свят. По този начин интегрираме възобновяемите енергии в енергопреносната мрежа, повишаваме стабилността на мрежата и понижаваме разходите за електроенергия на потребителите. По този начин се придвижваме напред към нашата цел за производство с нулеви локални СО2 емисии. Най-добрият пример за това е нашият завод на BMW Group в Лайпциг с акумулаторен парк от около 700 акумулатора от BMW i3. Като буферен акумулатор за възобновяема електроенергия те служат за съхраняване на излишната енергия от вятърните генератори и интегрирането на тази енергия в енергопреносната мрежа. В същото време по този начин се понижават разходите за енергия за производството.

Рециклиране на нашите акумулаторни клетки.
За акумулаторите, които не могат да бъдат използвани повторно дори и като стационарен акумулатор, ние постигаме постоянно увеличаващ се коефициент на рециклиране на ценните ресурси. Благодарение на този процес се създават особено висококачествени рециклати за новото производство на нашите литиево-йонни акумулатори. Заедно с германския специалист по рециклиране Duesenfeld разработихме процес, с който може да се постигне степен на рециклиране до 96% от материалите - включително графит и електролити. След този процес остават само термопласти, напоени с електролити.

Ресурсна ефективност на нашите доставчици
Насочени към бъдещето още преди производството: Като пионер в областта на устойчивостта нашата дума има голяма тежест и за нашите доставчици - и ние се възползваме от това. Ето защо се договорихме с нашите производители на акумулаторни клетки при производството на акумулатори от пето поколение да се използва само зелено електричество. Това ще доведе до спестяване на общо около 10 милиона тона CO2 до 2030 г. и приблизително съответства на количеството CO2, което мегаполис като Мюнхен отделя всяка година. Като участник в проекта Carbon Disclosure Projects (CDP), ние подкрепяме нашите доставчици да предприемат мерки за намаляване на емисиите на CO2 и за увеличаване на дела на възобновяемите енергии.


ПО ПЪТЯ НА УСТОЙЧИВОСТТА: ГРАДСКА МОБИЛНОСТ.
Нашата амбиция е винаги да даваме 100 процента - най-вече когато става дума за устойчива радост от шофирането. Ето защо ние вървим по нови пътища в автомобилната индустрия с нашите корпоративни цели и тяхното изпълнение - които разкриваме и на нашите клиенти с най-големия флот от електрифицирани модели в света.
Но всичко това не ни е достатъчно: С BMW eDrive Zone ние подкрепяме постепенното внедряване на зони с нулеви и ниски емисии в европейските градове и градските райони. BMW eDrive Zone е дигитална услуга за BMW Plug-in хибридите, която разпознава автоматично тези екологични зони - и реагира съответно. При навлизане в такава зона автомобилът самостоятелно превключва в чисто електрически режим на движение и по този начин преминава през зоната с нулеви локални емисии. При BMW за това дори получавате премии. Защото с нашата програма BMW Points за всеки изминат електрически километър получавате точки - които дори се удвояват в екологичните зони. След това тези точни могат да бъдат заменени например за безплатни контингенти електроенергия за зареждане от BMW Зареждане.
4 100
точки за зареждане на електромобили в цяла Германия ще бъдат налични за нашите сътрудници до 2021 година, като около половината от тях ще бъдат обществено достъпни.
*BMW Concept i4:
BMW Concept i4 e концептуален автомобил, който не в серийно производство. Моделът, предвиден за серийно производство, все още не е финално одобрен и съответно данни за радход не са налични.