ЕЛЕКТРИЗИРАЩО УСЕЩАНЕ ПРИ ШОФИРАНЕ.

BMW 740e Plug-in хибрид.

BMW iPerformance

ЕЛЕКТРИЗИРАЩО УСЕЩАНЕ ПРИ ШОФИРАНЕ.

BMW 740e Plug-in хибрид.

Пробегът и динамиката на BMW TwinPower двигател, комбинирана с ефективността на електромотор: BMW Серия 7 с BMW EfficientDynamics технологията eDrive (BMW 740e/740Le/740Le xDrive iPerformance) комбинира най-доброто от двата свята. Резултатът е значително по-нисък разход на гориво и също толкова ниски емисии. Както и поведение на пътя, което ще ви позволи още по-интензивно да се насладите на комфорта и уюта на BMW Серия 7.

ЕЛЕКТРИЗИРАЩО УСЕЩАНЕ ПРИ ШОФИРАНЕ.BMW 740e Plug-in хибрид.

Пробегът и динамиката на BMW TwinPower двигател, комбинирана с ефективността на електромотор: BMW Серия 7 с BMW EfficientDynamics технологията eDrive (BMW 740e/740Le/740Le xDrive iPerformance) комбинира най-доброто от двата свята. Резултатът е значително по-нисък разход на гориво и също толкова ниски емисии. Както и поведение на пътя, което ще ви позволи още по-интензивно да се насладите на комфорта и уюта на BMW Серия 7.

КОНЦЕПЦИЯ НА АВТОМОБИЛА.

Лимузина на BMW от висок клас с най-нисък разход на гориво и пълни динамични характеристики във всички режими на движение. Със своя комфорт и динамика BMW Серия 7 iPerformance отговаря на всички очаквания. Външно iPerformance моделът се различава от вариантите с конвенционално задвижване по надписите eDrive на двете задни колони, както и надписите „i“ на предните странични панели. Сините пластини на бъбрековидната радиаторна рещетка и сините главини на колелата също подсказват за иновативната задвижваща технология на автомобила. Но това, което го отличава най-силно, е пробегът в чисто електрически режим – то може да измине 44 до 48 километра (41 до 45 километра с xDrive) при нулеви локални емисии и без разход на гориво. Дори и в комбиниран цикъл СО2 емисиите на BMW Серия 7 iPerformance са 51 до 45 г/км (56 до 49 г/км с xDrive). Високоволтовият акумулатор е разположен под задната седалка, благодарение на което в багажника с вместимост 420 литра остава достатъчно място дори и за обемисти предмети. Насочена към бъдещето автомобилна концепция, която няма равна на себе си.

ИНДИВИДУАЛНИ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРИ ШОФИРАНЕ.

Като Plug-in хибрид BMW Серия 7 iPerformance има различни режими на задвижването, с които водачът може да оказва значително влияние на реалния разход на енергия. Той зависи от избора на режим на движение – както и от поведението на водача. Ако акумулаторът е зареден напълно, можете да изминете чисто електрически до 48 километра (до 45 километра с xDrive).

ЗАДВИЖВАНЕ.

BMW Серия 7 iPerformance с се задвижва от мощен BMW TwinPower Turbo 4-цилиндров бензинов двигател и високоефективен eDrive електромотор. Системната мощност е 240 кВт (326 к.с.) при среден разход на гориво от 2,2 до 2,0 л/100 км (2,5 до 2,1 л/100 км с хDrive)*. Интелигентната система за двойно задвижване BMW xDrive осигурява оптимално сцепление. Резултатът от комбинацията на тези технологии на EfficientDynamics е иновативен автомобил, който е не само икономичен, но и предлага забележителна динамика на управлението и стабилност при всякакви условия на пътя.

 

*Данните са в зависимост от избрания размер гуми.

  • BMW TwinPower Turbo 4-цилиндров бензинов двигател

    BMW TwinPower Turbo 4-цилиндровият 2-литров бензинов двигател на BMW 740e/Le iPerformance гарантира максимална радост от шофирането благодарение на темпераментното разгръщане на мощността и спонтанните реакции още при ниски обороти, като в същото време е икономичен и екологичен.

    4-цилиндровият 2-литров бензинов двигател е превъзходен пример за модерно двигателостроене. За повишаване на динамиката и ефективността BMW залага на технологията TwinPower Turbo с напълно променливо управление на клапаните Valvetronic вкл. променливо управление на разпределителните валове двоен VANOS и директно впръскване High Precision Injection. Благодарение на това двигателят работи при оптимален коефициент на полезно действие и е много икономичен при всякакво натоварване. При Plug-in хибрида при зареждане на високоволтовия акумулатор той работи с по-високо натоварване в режим на оптимален коефициент на полезно действие. По този начин освен директното задвижване на автомобила по много ефективен начин се генерира и електрическа енергия за високоволтовия акумулатор.

    Двигателят от семейството агрегати EfficientDynamics развива мощност 190 кВт (258 к.с.), въртящ момент от 400 Нм и ускорява автомобила от 0 до 100 км/ч за 5,5 до 5,4 секунди (xDrive: 5,3 сек). Средният разход на гориво е от 2,2 до 2,0 литра на 100 километра (xDrive: 2,5 до 2,1 л/100 км) при СО2 емисии от 51 до 45 г/км (xDrive: 56 до 49 г/км).

  • Електромотор

    Електромоторът с течностно охлаждане на Plug-in хибрида е интегриран в трансмисията на автомобила. Той развива 83 кВт (113 к.с.) и максимален въртящ момент от 250 Нм. Възможно е чисто електрическо шофиране с пробег до 40 километра* (37 километра с xDrive*). В този режим може да бъде постигната максимална скорост от 120 км/ч.

    Когато водачът отпусне газта, задвижваният от колелата електромотор работи като генератор и превръща кинетичната енергия в електрическа, което е познато като рекуперация. Още по-висока степен на рекуперация се постига при спиране. До определена степен на натискане на педала на спирачката автомобилът спира само чрез електромотора, който при това превръща още повече кинетична енергия в електрическа. Тази регенерирана безплатно електроенергия може отново да бъде използвана за задвижване чрез електромотора или за захранване на електрическите консуматори. По този начин се намалява разходът на гориво и значително се повишава ефективността на задвижването.

    *Представените предварителни, все още непотвърдени официално данни се отнасят до 17- респективно 18-инчовите гуми с понижено съпротивление при търкаляне.

  • Високоволтов акумулатор

    Високоволтовият акумулатор на BMW 740e/Le iPerformance е разположен сигурно и компактно под задната седалка. Поради това вместимостта на багажника (420 литра) е ограничена минимално спрямо модела с конвенционално задвижване.

    Акумулаторът може да бъде зареждан с включения в комплекта кабел, например от домакински 230-волтов контакт или на обществена станция за зареждане. По време на пътуване електромоторът работи и като генератор и може да превръща кинетичната енергия в електрическа (рекуперация), след която тази енергия се съхранява в акумулатора.

    Благодарение на литиево-йонната технология високоволтовият акумулатор с течностно охлаждане има висока енергийна плътност при относително компактни размери. С капацитета си от 9,2 кВтч при необходимост той за кратко време може да предостави до 83 кВт (113 к.с.) за работата на електромотора. При пълно зареждане той осигурява на BMW 740e/Le iPerformance чисто електрически пробег от 44 до 48 километра, както и достигането на електрическа максимална скорост от 140 км/ч.

ИНТЕЛИГЕНТНО УПРАВЛЕНИЕ НА ЕНЕРГИЯТА.

Интелигентното управление на енергията е сред основните колони на концепцията BMW iPerformance. Тази система координира взаимодействието на всички компоненти на задвижването, за да се постигне възможно най-висока ефективност при висока динамика на управлението. С предвиждащата си стратегия на работа интелигентното управление на енергията оптимизира коефициента на полезно действие на хибридното задвижване. Така например въз основа на наличните навигационни данни се идентифицират ситуации на пътя, които са най-подходящи за използване на електромотора респективно за зареждане на високоволтовия акумулатор. Системата предотвратява ситуациите, при които двигателят с вътрешно горене би работил при нисък коефициент на полезно действие, чрез повишаване на неговата мощност до достигане на по-висок коефициент на полезно действие. При това двигателят с вътрешно горене генерира допълнителна мощност. Тя се използва са генерирането на електроенергия за акумулатора чрез електромотора/генератора, за да може по-късно автомобилът да се движи чисто електрически или за ефективно подпомагане на двигателя с вътрешно горене. Освен това то управлява електромотора/генератора, за да може при движение по инерция и спиране да превръща кинетичната енергия в електрическа. В комбинация с режима ECO PRO интелигентното управление на енергията последователно насочва всички системи на автомобила включително и спомагателните агрегати и комфортните функции към работа при висока ефективност.


С бутона eDrive водачът може да избира между три електрически режима на задвижване. При стартиране на автомобила се активира режимът AUTO eDrive (хибриден). При режим MAX eDrive е възможно чисто електрическо шофиране със скорост до 140 км/ч. В режим Battery Control съхранената електроенергия се запазва да по-късен етап.

  • Режим AUTO eDrive

    При стартиране на автомобила автоматично се активира AUTO eDrive, тоест хибридният режим, при който водачът може контролирано да ползва особено ефективния, чисто електрически режим. В зависимост от натоварването и степента на зареждане на акумулатора автомобилът може да се движи чисто електрически със скорост до 80 км/ч. Power индикатор на арматурното табло информира водача каква електрическа мощност ползва в момента и при какво допълнително натоварване автоматично ще се включи двигателят с вътрешно горене.

  • Режим MAX eDrive

    В режим MAX eDrive за чисто електрическо шофиране на ваше разположение е максималната мощност на електрическото задвижване. Водачът може да натиска педала на газта докрай, без да се включва двигателят с вътрешно горене, а автомобилът развива максимална скорост от 120 км/ч. Когато е необходима по-висока мощност на задвижването чрез натискане на селектора на трансмисията или кикдаун на педала на газта двигателят с вътрешно горене може да бъде включен по всяко време.

  • Режим Battery Control

    В режим Battery Control автомобилът се задвижва само от двигателя с вътрешно горене и при това се зарежда до ниво, предварително настроено от водача. Съхранената електрическа енергия се запазва за по-късно чисто електрическо шофиране.

  • Предвиждащо задвижване

    След като целта на пътуването е въведена в навигационната система, предвиждащото управление на енергията анализира планирания маршрут въз основа на константни данни като ограниченията на скоростта и информацията в реално време и определя актуалната ситуация на пътя. По този начин системата ползва електрическата енергия ефективно, в зависимост от ситуацията и най-вече за онези участъци, при които тя е най-полезна: например при пътуване в града.

ЗАРЕЖДАНЕ.

У дома автомобилът може лесно да бъде зареден със серийния кабел за зареждане от контакта, като пълното зареждане на акумулатора отнема около 4 часа. Буксата за зареждане на автомобила се намира под капак на левия преден страничен панел. За зареждането е необходим само включеният в комплекта кабел, който се съхранява сигурно и компактно отзад отляво в багажника. Благодарение на специалното уплътнение контактът и буксата за зареждане са надеждно защитени срещу метеорологичните влияния. Вместо от нормален контакт автомобилът може да бъде зареждан от специална Wallbox, монтирана на стената. Тази зарядна станция осигурява значително по-висока мощност, което значително съкращава процеса на зареждане. Степента на зареждане на високоволтовия акумулатор може да се разпознае по многоцветния LED светлинен пръстен или чрез BMW ConnectedDrive App. В зависимост от различните условия, например силата на тока, броят на активните консуматори на електроенергия в автомобила по време на зареждането или използването на Wallbox пълното зареждане на изтощения високоволтов акумулатор отнема приблизително 2,4 часа. Освен това при външно зареждане интериорът може да бъде предварително климатизиран. При висок дял чисто електрическо шофиране разходите за гориво могат да бъдат намалени значително.

  • Зареждане у дома

    У дома автомобилът може лесно да бъде зареден със серийния кабел за зареждане от контакта, като пълното зареждане на акумулатора отнема около 4 часа. Буксата за зареждане на автомобила се намира под капак на левия преден страничен панел. За зареждането е необходим само включеният в комплекта кабел, който се съхранява сигурно и компактно отзад отляво в багажника. Благодарение на специалното уплътнение контактът и буксата за зареждане са надеждно защитени срещу метеорологичните влияния. Вместо от нормален контакт автомобилът може да бъде зареждан от специална Wallbox, монтирана на стената. Тази зарядна станция осигурява значително по-висока мощност, което значително съкращава процеса на зареждане. Степента на зареждане на високоволтовия акумулатор може да се разпознае по многоцветния LED светлинен пръстен или чрез BMW ConnectedDrive App. В зависимост от различните условия, например силата на тока, броят на активните консуматори на електроенергия в автомобила по време на зареждането или използването на Wallbox пълното зареждане на изтощения високоволтов акумулатор отнема 2,75 часа. Освен това при външно зареждане интериорът може да бъде предварително климатизиран. При висок дял чисто електрическо шофиране разходите за гориво могат да бъдат намалени значително.

  • Зареждане по време на пътуване

    Освен от обикновен домакински контакт автомобилът може да бъде зареждан и по време на пътуване на обществени станции за зареждане с предлаганият като BMW Аксесоар кабел. Така например след пазаруване водачът може да се качи в заредения догоре автомобил и да продължи пътуването си при нулеви локални емисии. Буксата за зареждане на автомобила се намира под капак на левия преден страничен панел. За зареждането от домакински контакт е необходим само включеният в комплекта кабел, който се съхранява сигурно и компактно отзад отляво в багажника. За обществените станции за зареждане е необходим кабел, която се предлага като BMW Аксесоар. Продължителността на процеса на зареждане зависи от различни фактори, например силата на тока и броя на активните консуматори на електроенергия в автомобила. Благодарение на специалното уплътнение контактът и буксата за зареждане са надеждно защитени срещу метеорологичните влияния. LED светлинните пръстени около буксата информират за степента на зареждане. Чрез навигационната система или BMW ConnectedDrive App водачът получава информация за разположението и наличността на подходящите зарядни станции.
    Разпознаването на зарядните станции и месечното разплащане на разходите на електроенергия може да се извършва например чрез предлаганата отделно карта ChargeNow на мобилната услуга ChargeNow на BMW.
    Указание: ползването на ChargeNow е услуга срещу заплащане от портфолиото на 360°-Electric.

СВЪРЗАНОСТ.

Винаги свързани с вашето BMW: чрез смартфона си (iOS или Android) имате достъп не само до BMW Remote Services като дистанционното заключване, но и до специфичните за хибрида функции. По този начин винаги можете да следите данните за разхода на гориво и ефективността на вашето BMW Серия 7 iPerformance. BMW Services за всяка ситуация, които могат да бъдат ползвани в автомобила – и извън него.

  • Стационарна климатизация

    Качете се в приятно хладен автомобил през лятото или в комфортно топъл автомобил с размразени стъкла през зимата – това е възможно благодарение на стационарната климатизация на BMW 740e/Le iPerformance. Благодарение на електрическия компресор на климатичната система и електрическия проточен нагревател автоматичната климатична инсталация работи почти безшумно дори и при изключен двигател. Могат да бъдат програмирани два различни часа на потегляне.

    Енергията за отоплението или охлаждането се осигурява от високоволтовия акумулатор респективно от електрическата мрежа по време на зареждане.

    Половин час преди планираното планираното потегляне интелигентната система за управление включва отоплението, охлаждането и вентилацията на избраната температура. Управлението се извършва чрез iDrive контролера на автомобила.

    При достатъчно ниво на зареждане на високоволтовия акумулатор стационарната климатизация функционира независимо дали от факта дали автомобилът в момента се зарежда от външен източник или не.

     

  • Разход на гориво и CO2 емисии за моделите BMW Серия 7 с бензинов или дизелов двигател:
    Среден разход на гориво с л/100 км: 12,6* до 4,4
    СО2 емисии в г/км: 299 до 116

    Разход на гориво, СО2 емисии и енергия за моделите BMW Серия 7 iPerformance:
    Разход на гориво в л/100 км (комбинирано): 2.3 до 2.1
    Разход на СО2 емисии в г/км (комбинирано): 53 до 49
    Разход на енергия в кВт/100 км (комбинирано): 13.0 до 12.5

    Разход на гориво и СО2 емисии за BMW 740Le iPerformance:
    Разход на гориво в л/100 км (комбинирано): 2.1
    Разход на СО2 емисии в г/км (комбинирано): 49
    Разход на енергия в кВт/100 км (комбинирано): 12.5

    Данните за разхода на гориво и СО2 емисиите са в зависимост от избрания размер гуми.

    Повече информация за официалния разход на гориво и официалните емисии на СО2 на новите леки автомобили може да получите от брошура, разпространявана безплатно от дилърите на BMW.