НАЙ-ДОБРИ ВРЕМЕНА ЗА ОБИКОЛКА. ДОРИ И НЕ НА ПИСТАТА.

BMW M

Динамиката на управлението и ефективността на BMW X5 M.

НАЙ-ДОБРИ ВРЕМЕНА ЗА ОБИКОЛКА. ДОРИ И НЕ НА ПИСТАТА.

Динамиката на управлението и ефективността на BMW X5 M.

BMW X5 M предлага концентрирана мощ, която ефективно достига до пътя благодарение на специфичното за М xDrive. Ненадминаото сцепление е гарантирано. Бързото превключване на предавките, ръчно или автоматично, се осигурява от серийната трансмисия M Steptronic. M Compound спирачките гарантират безкомпромисно отрицателно ускорение при всякаква скорост. А благодарение на технологиите на BMW EfficientDynamics изключителната мощ е комбинирана със забележителна ефективност.

НАЙ-ДОБРИ ВРЕМЕНА ЗА ОБИКОЛКА. ДОРИ И НЕ НА ПИСТАТА.Динамиката на управлението и ефективността на BMW X5 M.

BMW X5 M предлага концентрирана мощ, която ефективно достига до пътя благодарение на специфичното за М xDrive. Ненадминаото сцепление е гарантирано. Бързото превключване на предавките, ръчно или автоматично, се осигурява от серийната трансмисия M Steptronic. M Compound спирачките гарантират безкомпромисно отрицателно ускорение при всякаква скорост. А благодарение на технологиите на BMW EfficientDynamics изключителната мощ е комбинирана със забележителна ефективност.

8-СТЕПЕННА M STEPTRONIC TRANSMISSION WITH DRIVELOGIC.

8-СТЕПЕННА M STEPTRONIC TRANSMISSION WITH DRIVELOGIC.

Оптимално разгръщане на мощността.

8-степенната трансмисия M Steptronic с Drivelogic поставя нови стандарти по отношение на спортния дух и превключването. Особено финото степенуване на отделните предавки, както и екстремно бързото превключване осигуряват оптимално разгръщане на мощността при всякаква скорост, с което се повишава както динамиката на задвижването, така и ефективността. Благодарение на осемте предавки се понижават оборотите, както и разхода на гориво и шума от двигателя, особено при висока скорост. Ръчното превключване е възможно както в режим D, така и в S, по желание или чрез М селектора на трансмисията или чрез М лостчетата за превключване на волана. В ръчен режим S трансмисията M Steptronic не превключва възходящо автоматично и при нужда двигателят се развърта до максималните си обороти.

Екстремно спортна.

Освен това водачът може да превключва екстремно спортно при пълна газ и чрез функцията Drivelogic с натискане на бутон да настройва превключването на три степени: от ефективно и комфортно, през спортно до състезателно с екстремно бързи смени на предавките. Дългото време на затваряне на съединителя на хидротрансформатора осигурява особено директна връзка между двигателя и трансмисията с минимални прекъсвания в подаването на мощност. Ексклузивно при М автообилите при спрял автомобил автоматично се прекъсва връзката между двигателя и трансмисията, така че не е възможно „пълзене” на автомобила. Но чрез кратко докосване на педала на газта е възможно активиране на „пълзене по желание”, например при маневриране.

Специфичен за М xDrive

Специфичен за М xDrive

Интелигентна BMW система за двойно задвижване.

Интелигентната система за двойно задвижване xDrive плавно разпределя мощността между осите. За да се отговори едновременно и в максимална степен на най-големите изисквания по отношение на сцеплението, стабилността по курса и сигурността на пътя, системата с електронно управление разпределя мощността светкавично бързо. По този начин може да се предотврати недозавиването и презавиването, което допълнително повишава управляемостта на автомобила.

Динамично и в завоите.

За повишаване на динамичните характеристики при BMW M автомобилите xDrive насочва повече мощност към задната ос. При това мощността се подава приоритетно към задните колела и значително по-късно към предните. По този начин се предотвратява тенденцията към недозавиване, най-вече при шофиране по завои. Това означава, че водачът може да ускори по-рано и по-мощно и да се наслади в пълна степен на динамичния потенциал на автомобила. При необходимост към предната ос могат да бъдат насочени над 50% от задвижващия момент. При изключен Динамичен контрол на стабилността са възможни дори контролирани дрифтове.

M COMPOUND СПИРАЧКИ

M COMPOUND СПИРАЧКИ

Благодарение на технологиите от моторните спортове M compound спирачките запазват постоянна ефективност и стабилност към фадинг дори при високо натоварване. Използването на различни, изключително устойчиви на натоварване материали осигурява висока термична стабилност и дълъг живот, прецизно дозиране, както и понижение на теглото, което има положителен ефект върху пъргавината, динамиката, ускорението и разхода на гориво.

Перфорираните, вентилирани пръстени на спирачните дискове с 6-бутални спирачни апарати отпред гарантират оптимални реакции при мокра настилка и подобрено отвеждане на топлината. Спортната визия на спирачните дискове и индивидуалният, автентичен М дизайн се подчертават по впечатляващ начин от спирачните апарати в цвят Blue metallic с характерното лого на М.

СЪСТЕЗАТЕЛНИ ХАРАКТЕРИСТИКИ

С неустоимата си динамика, впечатляващата пъргавина и прецизната управляемост BMW X5 M поставя стандарти в своя сегмент. Launch Control ви гарантира перфектни стартове. С Dynamic Drive, Dynamic Performance Control и Динамичния контрол на амортисьорите можете перфектно да настроите автомобила към условията на пътя.

  • Launch Control

    Launch Control позволява максимално ускорение от място при достигнал работна температура двигател. За тази цел водачът трябва да деактивира динамичния контрол на стабилността (DSC) с продължително натискане на бутона DSC и да активирате Launch Control. Той избира секвенциалния режим с програма за шофиране 3, задържа автомобила със спирачката и натиска педала на газта до долу. След светване на символа на стартов флаг на арматурното табло, при натиснат педал на газта, двигателят се настройва в идеалните обороти за потегляне. Докато продължавате да натискате педала докрай, трябва да отпуснете спирачката и автомобилът ускорява максимално интензивно, докато не отпуснете газта. 8-степенната M Steptronic трансмисия винаги подбира моментите на превключване на предавките при най-подходящите за това обороти на двигателя. Тази функция ще достави удоволствие на водачите с особено високи спортни амбиции.

  • Dynamic Performance Control

    Dynamic Performance Control (DPC) осигурява осезаемо повишаване на спортния дух и оптимална динамика на управлението, като разпределя гъвкаво задвижващата мощност между колелата на задната ос. В комбинация с другите системи за контрол на окачването DPC осигурява още по-висока прецизност и спортен дух. Със специфичните за М настройки се намалява ъгълът на завъртане на волана и се повишава прецизността по курса и спортния дух. За тази цел диференциалът на задната ос е оборудван с две трансмисии с електронно управление, с които в зависимост от ситуацията на пътя Dynamic Performance Control насочва повече мощност към външното за завоя задно колело.

  • Dynamic Drive

    С помощта на стабилизатори с хидравлично управление активната система за контрол на окачването Dynamic Drive намалява надлъжните и странични колебания на автомобила в завои и при бързо избягване на препятствия. По този начин се повишават комфорта и пъргавината, а кормилното управление реагира още по-прецизно. Така водачът може в пълна степен да се наслади на изключителния динамичен потенциал на BMW M. При движение направо двете половини на стабилизатора са разделени, така че амортисьорите и пружините да могат да работят оптимално и без да си влияят. С помощта на множество сензори системата анализира ситуацията на пътя и при движение по завои намалява до минимум страничното наклоняване на автомобила в зависимост от центробежните сили. Освен това благодарение на активното разпределение на завъртащия момент между предната и задната ос се постига смекчаване на критичните ситуации. Благодарение на специфичните за М настройки с по-силен завъртащ момент на задната ос се постигат още по-спортни характеристики на автомобила. Постигнатите по този начин специфични за М реакции при завиване и промяна на динамичния център на тежестта повишават директността на кормилното управление и автомобилът реагира още по-спонтанно на командите с волана.

  • Динамичен контрол на амортисьорите

    Динамичният контрол на амортисьорите на сниженото окачване постоянно адаптира характеристиките на амортисьорите към съответната ситуация на пътя и пътната настилка. С помощта на бутоните на динамиката на управлението на средната конзола водачът може да настройва окачването към актуалните си предпочитания – от комфортни при все така висок динамичен потенциал до изключително спортни при подчертано активен стил на шофиране и чиста М радост от шофирането. В режим COMFORT амортисьорите са по-меки и намаляват до минимум дразнещите вертикални движения на каросерията, особено при неравни пътни настилки. В режимите SPORT и SPORT+ амортисьорите са настроени по-твърдо в типичния за М стил за повишена спортна радост от шофирането по осеяни със завои междуградски пътища, за да може водачът в максимална степен да се наслади на специфичната ма М висока динамика на автомобила. Настройките, конфигурирани предварително в менюто M Drive, могат директно да бъдат активирани чрез М бутоните на волана. Регистрираните от сензорите на всяко колело движения на колелата се оценяват от управляващия блок. При това постоянно и независимо се адаптират характеристиките на амортисьорите както на сгъване, така и на разгъване. Резултатът: образцово поведение на пътя благодарение на оптималната работа на амортисьорите и пружините на всяко колело.

M DRIVE.

M Drive позволява индивидуални настройки на личните профили на водача от комфортно шофиране до спортно-директни настройки за състезателни писти. С едно натискане на M Drive бутоните на М кожения волан можете да активирате един от запаметените профили и всички свързани с тях настройки.
Около селектора на трансмисията на средната конзола са разположени М бутоните за динамиката на управлението за индивидуално конфигуриране на функциите на двигателя и окачването. Независимо едни от други могат да бъдат избрани режимите DSC, мощностната характеристика на двигателя, настройките на адаптивното окачване, на M Servotronic и на програмата за превключване на 8-степенната трансмисия M Steptronic, както и визията на Head-Up дисплея. Чрез менюто на iDrive могат да бъдат създадени индивидуални настройки на автомобила, които се запаметяват с продължително натискане на един от двата M Drive бутона на М кожения волан.

M SERVOTRONIC.

Насладете се на оптималното сервоусилване във всяка ситуация на пътя с M Servotronic. То адаптира усилването в зависимост от актуалната скорост и осигурява директни и прецизни реакции на кормилното управление дори и при висока скорост. Освен това предлага най-висок комфорт благодарение на намалените физически усилия за въртене на волана, както и максимална повратливост при паркиране и маневриране, както и при движение по тесни улици с много завои.
Управляващият блок изчислява необходимото сервоусилване за съответната ситуация на пътя въз основа на електронно измерената скорост. Чрез електро-механичното управление кормилното усилие се дозира особено фино и се адаптира значително по-прецизно към определени ситуации на пътя в сравнение с конвенционалните сервоуправления, които се ориентират по оборотите на двигателя.
Така например при ниска скорост са необходими минимални усилия върху волана. С повишаване на скоростта сервоусилването се намалява постоянно, за да се осигури по-директен контакт с пътя и оптимална стабилност по курса. M Servotronic е със специфични за M настройки и предлага три индивидуални конфигурации, които могат да бъдат активирани с натискане на бутон.

ТЕХНОЛОГИИ BMW EFFICIENTDYNAMICS

Извлечете повече от всеки литър гориво с BMW EfficientDynamics: по-висока мощност, по-висока ефективност и още повече радост от шофирането. Чиста динамика благодарение на иновативните технически решения, които понижават разхода на гориво и в същото време повишават радостта от шофирането – серийно при всяко BMW.

  • Автоматична функция Старт/Стоп

    Автоматичната функция Старт/Стоп гарантира, че вашият автомобил ще изразходва гориво само когато се движи. При престои, например на светофари и в задръствания, Автоматичната функция Старт/Стоп изключва двигателя, когато автомобилът е спрял напълно и водачът натиска спирачката.
    Индикатор на информационния дисплей показва кога автоматичната функция Старт/Стоп е активна. Когато водачът премести крака си от педала на спирачката към педала на газта, двигателят стартира автоматично за част от секундата.
    Автоматичната функция Старт/Стоп не допуска никакви компромиси с комфорта и сигурността и не се активира, докато двигателят не е достигнал оптималната си работна температура, интериорът не е затоплен/охладен до желаната степен, ако акумулаторът не е зареден достатъчно или вие въртите волана. Управляващият блок при необходимост стартира двигателя дори и когато автомобилът е спрял. Например когато автомобилът потегли леко по инерция или предното стъкло се изпоти. Автоматичната функция Старт/Стоп може винаги да бъде изключена с натискане на бутон.

  • Регенерация на спирачната енергия

    При всяко спиране се освобождава енергия, която дълго време оставаше неоползотворена. Регенерацията на спирачната енергия ползва този подценяван досега потенциал и произвежда електричество от освободената при движение по инерция или спиране кинетична енергия.
    С тази електроенергия се зарежда акумулаторът. Благодарение на тази система за интелигентно управление на енергията алтернаторът не трябва да работи постоянно, което намалява натоварването върху двигателя. Разходът на гориво намалява, а мощността се увеличава – напълно в духа на BMW EfficientDynamics.