ПЕРФЕКТНО БАЛАНСИРАНА СТРАСТ.

BMW M

Динамиката на управлението и ефективността на BMW Серия 6 Гран Купе.

ПЕРФЕКТНО БАЛАНСИРАНА СТРАСТ.

Динамиката на управлението и ефективността на BMW Серия 6 Гран Купе.

В BMW M6 Гран Купе непосредствено ще доловите философията на BMW M GmbH: идеалното разпределение на теглото между осите, трансфера на технологии от моторните спортове и интелигентното използване на олекотени материали обещават максимална динамика. Така например лекият карбонов покрив повишава не само ефективността, но и пъргавината благодарение на по-ниския център на тежестта на автомобила. Идеалните предпоставки за още по-спортно изживяване при шофиране – в луксозна атмосфера, която няма равна на себе си.

ПЕРФЕКТНО БАЛАНСИРАНА СТРАСТ.Динамиката на управлението и ефективността на BMW Серия 6 Гран Купе.

В BMW M6 Гран Купе непосредствено ще доловите философията на BMW M GmbH: идеалното разпределение на теглото между осите, трансфера на технологии от моторните спортове и интелигентното използване на олекотени материали обещават максимална динамика. Така например лекият карбонов покрив повишава не само ефективността, но и пъргавината благодарение на по-ниския център на тежестта на автомобила. Идеалните предпоставки за още по-спортно изживяване при шофиране – в луксозна атмосфера, която няма равна на себе си.

BMW M

7-СТЕПЕННА М СКОРОСТНА КУТИЯ С ДВА СЪЕДИНИТЕЛЯ И DRIVELOGIC.

М скоростна кутия с два съединителя и Drivelogic е иновативна 7-степенна скоростна кутия с два съединителя, която е създадена специално за високооборотните BMW M двигатели. Тя разполага с оптимизиран по отношение на сцеплението автоматичен избор на предавка, Launch Control, Low Speed Assistance, както и автоматична функция Старт/Стоп. Управлението се извършва автоматично или ръчно чрез лостчетата за превключване на М кожения волан или селектора на средната конзола.
М скоростната кутия с два съединителя осигурява екстремно бързи превключвания без прекъсване в подаването на мощност. За тази цел двата отделни дяла на трансмисията, всеки със собствен съединител, постоянно подават мощността на двигателя към задните колела. Стратегията на превключване се оптимизира въз основа на наличните данни от навигационната система, което позволява М скоростната кутия с два съединителя да превключва низходящо предвиждащо, например преди завои. Допълнителната функция Launch Control позволява максимално ускорение от място и осигурява екстремно динамично изживяване при шофиране: превключването на предавките при пълна газ, без педал на съединителя и без прекъсвания в подаването на мощност.
Drivelogic предлага по три програми за превключване при автоматизирано (режим D) и ръчно управление (режим S) – от екстремно спортни, през комфортни до икономични.

ПАКЕТ COMPETITION

Чисто състезателно усещане: благодарение на повишената мощост на двигателя, по-директното кормилно управление и специалните настройки на окачването BMW M6 Гран Купе с пакета Competition осигурява още по-висока динамика на пътя.

Мощността на M TwinPower Turbo 8-цилиндровия бензинов двигател е повишена от 412 кВт до 441 кВт. Това повишение се постига с увеличаване на налягането на нагнетявания въздух във високия диапазон от обороти. Спортната изпускателна система осигурява особено спортен звук на двигателя, който ще ви развълнува. По състезателните писти или във всекидневието - специално настроеното окачване и екстремно динамичното и директно кормилно управление гарантират, че всяка команда с волана ще бъде изпълнена с максимална прецизност. На пътя пакетът Competition впечатлява с ексклузивните 20-инчови М алуминиеви джанти с двойни спици 601 М с визия Bicolour и гуми с различен размер на предната и задната ос, както и черните хромирани двойни ауспухови тръби на спортната изпускателна система.

АКТИВЕН М ДИФЕРЕНЦИАЛ

Активният М диференциал с напълно променливо разпределение на задвижващия момент между задните колела оптимизира сцеплението и стабилността по курса при смяна на лентите и ускорение на излизане от завои, при висока скорост в завоите, различни пътни настилки, сняг, чакъл и лед. Той осигурява прецизна управляемост дори при екстремни странични ускорения. Постоянното плавно блокиране на диференциала хармонизира поведението на пътя и подобрява контрола над автомобила в екстремни ситуации на пътя.
Сцеплението се оптимизира чрез електронно управляван многодисков съединител, който намалява разликите в оборотите между задните колела. Системата, разработена за моторните спортове, е свързана чрез електронен блок с Динамичния контрол на стабилността (DSC) и проактивно осигурява плавно блокиране на диференциала между 0 и 100 процента, неутрализирайки дори и най-малките разлики във въртящия момент между задните колела – без тенденция към недозавиване. По този начин активният М диференциал осигурява оптимално сцепление, както и стабилна, перфектна управляемост и превръща практически цялата мощност на двигателя в ускорение.

M CARBON КЕРАМИЧНИ СПИРАЧКИ

M Carbon керамичните спирачки са резултат на трансфер на технологии от моторните спортове. Благодарение на използването на иновативен композит от карбон и керамика спирачната мощ е още по-директна, а стабилността спрямо фадинг е още по-висока. Освен това те не корозират, по-издръжливи са на висока температура, износват се по-малко и допринасят за понижаването на теглото на автомобила. Благодарение на олекотената им конструкция се понижава теглото на въртящите се и подресорните маси, което води до подобряване на ускорението, на реакциите и на управляемостта на автомобила, както и до повишена динамика на управлението и сцепление и по-висок комфорт на возене и понижен разход на гориво.
 

С необичайно големите си спирачни дискове (410 мм отпред, 396 мм отзад), 6-буталните спирачни апарати отпред и еднобуталните апарати отзад M Carbon керамичните спирачки се отличават с много висока устойчивост към високи температури, благодарение на което са подходящи и за състезателна писта. Перфорираният, вентилиран пръстен на диска осигурява значително по-фини реакции при мокра настилка и по-интензивно отвеждане на топлината. M Carbon керамичните спирачки се разпознават лесно благодарение на лакираните в цвят matt Gold спирачни апарати с класическото лого на М.
 

Поради специфичните характеристики на материала в зависимост от ситуацията и износването могат да се чуят шумове, особено при мокра настилка и малко преди спиране на автомобила.

СЪСТЕЗАТЕЛНИ ХАРАКТЕРИСТИКИ

Когато един автомобил е означен с най-мощната буква на света, той доказва своята ДНК от моторните спортове на всеки метър. С технологиите като Launch Control и изключително прецизното окачване BMW M6 Гран Купе осигурява уникална комбинация между булеварда и състезателната писта.

  • Launch Control

    Launch Control позволява максимално ускорение от място при достигнал работна температура двигател. За тази цел трябва да деактивирате динамичния контрол на стабилността (DSC), да изберете секвенциалния режим с програма за шофиране 3, да натиснете спирачката и педала на газта до долу. При светване на символа на стартов флаг на арматурното табло, при натиснат педал на газта двигателят се настройва в идеалните обороти за потегляне. Докато продължавате на натискате педала докрай, трябва да отпуснете спирачката и автомобилът ускорява максимално интензивно, докато не отнемете газта. М скоростната кутия с два съединителя винаги подбира моментите на превключване на предавките при най-подходящите за това обороти на двигателя. Тази функция е насочена да достави удоволствие на водачите с особено високи спортни амбиции.

  • Електронен контрол на амортисьорите

    Електронният контрол на амортисьорите (EDC) адаптира характеристиките им автоматично или ръчно към ситуацията на пътя. Всички движения на каросерията, които имат отражение върху поведението на пътя, се следят от сензори. Електронният контрол на амортисьорите анализира тези данни и ги подава към амортисьорите. Чрез магнитни клапани характеристиките на амортисьорите се адаптират плавно към променящите се условия на пътя, натоварването и стила на шофиране. По този начин осезаемо се намалява наклоняването на каросерията при спиране, както и при преминаване през вълни по настилката, при движение по завои или при ускорение. Резулатът е по-висока сигурност на пътя – например чрез по-къс спирачен път – и повишен комфорт на возене.

  • Динамичен контрол на стабилността

    Сред другите акценти на цялостната концепция на BMW M6 Гран Купе е Динамичният контрол на стабилността (DSC). В сравнение с предишните системи оптимизираните контролиращи функции осигуряват още по-висока динамика на управлението. Освен това са интегрирани и допълнителни системи за активна сигурност (готовност на спирачките, подсушаване на спирачките, компенсация на фадинга) и комфорт (асистент при потегляне, паркинг спирачка с Automatic Hold).
    Динамичният контрол на стабилността позволява на водача да избира между три режима: DSC on, MDM (M Dynamic Mode), DSC off. Докато DSC on целенасочено компенсира недозавиването и презавиването чрез спирачни намеси, MDM позволява по-голямо приплъзване на гумите и леки дрифтове на водачите със спортни амбиции. Дори и в този режим асистиращите системи се намесват при преминаване на дефинирана гранична стойност. При деактивиран DSC (DSC off) водачът има възможност да се наслади максимално на граничния режим и да управлява автомобила с педала на газта (дрифт).

  • M Servotronic

    Подходящо сервоусилване при всяка ситуация на пътя - M Servotronic динамично адаптира усилието върху волана към скоростта и осигурява директни и прецизни реакции на кормилното управление дори и при висока скорост. В същото време чрез намалените усилия за въртене на волана то осигурява най-висок комфорт и максимална повратливост при паркиране и маневриране, шофиране по тесни улици или пътища с много завои.
    Въз основа на скоростта управляващият блок изчислява сервоусилването, необходимо за съответната ситуация на пътя. Усилието за завъртане на волана на хидравличното сервоуправление се дозира фино и прецизно спрямо ситуацията на пътя.
    Това означава, че при ниска скорост са необходими по-малко усилия върху волана. С повишаване на скоростта сервоусилването се намалява постоянно, за да се осигури по-директен контакт с пътя и оптимална стабилност по курса. M Servotronic е със специфични за М настройки и с натискане на бутон могат да бъдат избрани три различни характеристики. В комбинация с пакета Competition M Servotronic е с още по-директни настройки.

M DRIVE.

M Drive позволява индивидуална конфигурация на личните профили на водача от комфортно пътуване до спортно-директни настройки за състезателната писта. С натискане на един от M Drive бутоните на мултифункционалния волан можете по всяко време да активирате един от двата запаметени профила и всички свързани с него настройки. Предварително съставните конфигурации могат да бъдат настроени индивидуално чрез менюто на iDrive.
Около селектора на трансмисията на средната конзола са разположени М бутоните за динамиката на управлението за настройка на индивидуалните конфигурации на функциите на задвижването и окачването. Независимо един от друг могат да бъдат избрани режима DSC, мощностните характеристики на двигателя, настройките на Динамичния контрол на амортисьорите, настройките на M Servotronic и програмата за превключване на М скоростната кутия с два съединителя. По този начин може да се изберат детайлни настройки на автомобила, които да бъдат запаметени с продължително натискане на един от двата M Drive бутона на мултифункционалния волан.

ТЕХНОЛОГИИ BMW EFFICIENTDYNAMICS

Независимо дали целта е максимална динамика или минимален разход на гориво – за BMW всичко е подчинено на типичната за BMW радост от шофирането. Стратегията на BMW за понижаване до минимум на разхода на гориво и емисиите при същевременно увеличаване до максимум на динамиката на управлението и радостта от шофирането се нарича BMW EfficientDynamics. Това е пакет от технологии, който включва задвижването, управлението на енергията, както и базираната на интелигентната олекотена конструкция автомобилна концепция – и то серийно при всяко BMW.

BMW EfficientDynamics

  • Автоматична функция Старт/Стоп

    Автоматичната функция Старт/Стоп гарантира, че вашият автомобил ще изразходва гориво само когато се движи. При престои, например на светофари и в задръствания, Автоматичната функция Старт/Стоп се възползва от наличния потенциал за икономии и изключва двигателя, когато трансмисията е на неутрална предавка респективно автомобилът е спрял напълно.
    Индикатор на информационния дисплей показва кога автоматичната функция Старт/Стоп е активна. Когато водачът премести крака си от педала на спирачката към педала на газта, двигателят стартира автоматично за част от секундата. Автоматичната функция Старт/Стоп не допуска никакви компромиси с комфорта и сигурността и не се активира, докато двигателят не е достигнал оптималната си работна температура, интериорът не е затоплен/охладен до желаната степен, ако акумулаторът не е зареден достатъчно или вие въртите волана. Управляващият блок при необходимост стартира двигателя дори и когато автомобилът е спрял. Например когато автомобилът потегли леко по инерция или предното стъкло се изпоти. Автоматичната функция Старт/Стоп може винаги да бъде изключена с натискане на бутон.

  • Регенерация на спирачната енергия

    При всяко спиране се освобождава енергия, която дълго време оставаше неоползотворена. Регенерацията на спирачната енергия ползва този подценяван досега потенциал и произвежда електричество от освободената при движение по инерция или спиране кинетична енергия.
    С тази електроенергия се зарежда акумулаторът. Благодарение на тази система за интелигентно управление на енергията алтернаторът не трябва да работи постоянно, което намалява натоварването върху двигателя. Разходът на гориво намалява, а мощността се увеличава – напълно в духа на BMW EfficientDynamics.