НАКЪСВА ЗАВОИТЕ НА ПАРЧЕТА.

BMW M

Динамиката на управлението и ефективността на BMW M2 Купе.

НАКЪСВА ЗАВОИТЕ НА ПАРЧЕТА.

Динамиката на управлението и ефективността на BMW M2 Купе.

Създаден за спонтанни спринтове и бързи завои. За екстремно изживяване при шофиране, което няма да забравите лесно. С високата си пъргавина, динамика и впечатляващия звук BMW M2 Купе е типичен М автомобил. С опционална 7-степенна М скоростна кутия с два съединителя за особено бързи превключвания на предавките. С M Compound спирачки, предвидени за най-високи натоварвания. Серийно с Активен М диференциал за максимална стабилност и сцепление. Накратко: автомобил, създаден да доминира всеки път.

НАКЪСВА ЗАВОИТЕ НА ПАРЧЕТА.Динамиката на управлението и ефективността на BMW M2 Купе.

Създаден за спонтанни спринтове и бързи завои. За екстремно изживяване при шофиране, което няма да забравите лесно. С високата си пъргавина, динамика и впечатляващия звук BMW M2 Купе е типичен М автомобил. С опционална 7-степенна М скоростна кутия с два съединителя за особено бързи превключвания на предавките. С M Compound спирачки, предвидени за най-високи натоварвания. Серийно с Активен М диференциал за максимална стабилност и сцепление. Накратко: автомобил, създаден да доминира всеки път.

BMW M

ОПЦИИ ЗА ТРАНСМИСИЯТА.

6-степенна М скоростна кутия.

С леката си и компактна конструкция механичната М 6-степенна скоростна кутия понижава общото тегло на автомобила и осигурява свързаните с това преимущества по отношение на динамиката, пъргавината, ускорението и разхода на гориво. Олекотената скоростна кутия допринася и за балансираното разпределение на теглото между осите от близо 50:50, осигурявайки на автомобила по-неутрално и стабилно поведение на пътя при всякакви ситуации. Иновативните карбонови фрикциони на скоростната кутия осигуряват още по-висок комфорт на превключване. В същото време благодарение на мазането тип „сух картер“ и целенасоченото подаване на маслото новата скоростна кутия работи още по-ефективно. За това допринася и тази заимствана от моторните спортове технология, с която се повишава коефициентът на полезно действие и се понижава разходът на гориво. Едновременно с това инженерите на BMW M са постигнали и допълнително понижение на шума. Не на последно място в 6-степенната М скоростна кутия са напълно интегрирани и изключително модерни системи за контрол: във взаимодействие с електрониката на двигателя сензорите подават сигнали за адаптиране на оборотите при превключване на предавките.

7-степенна M DCT с Drivelogic.

М скоростната кутия с два съединителя и Drivelogic е иновативна 7-степенна скоростна кутия, която е създадена специално за високооборотния BMW M двигател. Системата осигурява автоматично и оптимизирано по отношение на сцеплението превключване на предавките, Launch Control, Low Speed Assistant, както и автоматична функция Старт/Стоп. Това позволява екстремно бързи превключвания на предавките без прекъсване на подаването на мощност. Двата дяла на трансмисията, всеки от тях със собствен съединител, постоянно подават мощността към задните колела. Превключванията на предавките се извършват автоматично или ръчно чрез лостчетата на волана или селектора на трансмисията. Също като Launch Control, който осигурява максимално ускорение от място, резултатът е екстремно динамично изживяване при шофиране: превключване при пълна газ, без педал на съединителя, с непрекъснато подаване на мощност към колелата. Drivelogic може да бъде контролиран автоматично (режим D Drive) или ръчно (S секвенциален режим), като във всеки режим на разположение са три програми за превключване: екстремно спортна, комфортна или икономична.

М ИЗПУСКАТЕЛНО ГЪРНЕ.

М ИЗПУСКАТЕЛНО ГЪРНЕ.

 

Типичното за М изпускателно гърне с два двойни ауспухови накрайника оптимизира мощността и екологичността на М двигателя благодарение на ниското насрещно налягане на газовете. Електрическото управление на клапата за отработени газове подобрява до съвършенство характерния спортен звук.

АКТИВЕН М ДИФЕРЕНЦИАЛ.

Активният М диференциал с напълно променливо разпределение на задвижващия момент между задните колела оптимизира сцеплението и стабилността по курса при динамични смени на лентите и ускорение на излизане от завои, при високи скорости в завои, както и при наличието на сняг, макадам и лед. Активният М диференциал осигурява прецизна управляемост дори и при екстремно странично ускорение. Постоянното, безстепенно блокиране на диференциала води до хармонизиране на поведението на пътя и до по-добър контрол над автомобила при екстремни ситуации на пътя.

Сцеплението се оптимизира чрез многодисков съединител с електронно управление, който намалява разликите в оборотите между задните колела. Системата от моторните спортове е свързана чрез електронен управляващ блок с Динамичния контрол на стабилността (DSC) и при всяко състояние на автомобила осигурява проактивно и свързано със ситуацията променливо ползване на блокиращия момент между 0 и 100 процента, с което се неутрализират дори и най-фините разлики в оборотите между задвижващите колела – без тенденция към недозавиване. По този начин Активният М диференциал осигурява оптимално сцепление, както и стабилна, перфектна управляемост и без почти никакви загуби превръща мощността на двигателя в ускорение.

СЪСТЕЗАТЕЛНИ ХАРАКТЕРИСТИКИ.

Неустоима динамика, въодушевяваща пъргавина, прецизна управляемост: три признака, които винаги са били характерни са М автомобилите. Радостта от шофирането в BMW M2 Купе е базирана на високи технологии, които са тествани при най-екстремни условия, благодарение на което автомобилът винаги е готов за перфектен спринт и осигурява максимално сцепление. Важните компоненти са оптимизирани при условия, подобни на тези при моторните спортове, и са тествани за максимална динамика. DSC с M Dynamic Mode, електрическото сервоусилване на волана със специфична за М Servotronic и олекотената конструкция на предното и задното окачване допълват възхитителната концепция на автомобила.

  • Пригодност за състезателна писта

    Високите странични и надлъжни ускорения на състезателната писта поставят особени изисквания към снабдяването на двигателя с масло. Благодарение на опита си от моторните спортове инженерите на BMW M GmbH са гарантирали сигурно снабдяване с масло във всекидневието и на състезателната писта.

  • M Dynamic mode

    M Dynamic Mode като функция на Динамичния контрол на стабилността (DSC) осигурява подобрена динамика на управлението, като допуска приплъзване на колелата до определена степен.

    Чрез множество сензори Динамичният контрол на стабилността (DSC) разпознава нестабилното състояние на автомобила като недозавиване, презавиване или загуба на сцепление. В нормален режим при подобни случаи DSC незабавно стабилизира автомобила, като намалява мощността на двигателя и при нужда прилага спирачно усилие към отделни колела.

    Когато превключите в M Dynamic Mode, тези мерки се активират по-късно, за да могат да се разширят границите на динамиката на управлението за водачите със спортни и динамични амбиции. Повишеното приплъзване на колелата позволява пълно оползотворяване на високия потенциал по отношение на максималното надлъжно и странично ускорение. За разлика от шофирането с деактивиран DSC обаче се запазва подпомагането от страна на DSC при преминаването отвъд граничния режим. Но отговорността за стабилизирането на автомобила остава за водача.

  • M Servotronic

    Подходящо сервоусилване при всяка ситуация на пътя - M Servotronic динамично адаптира усилието върху волана към скоростта и осигурява директни и прецизни реакции на кормилното управление дори и при висока скорост. В същото време чрез намалените усилия за въртене на волана то осигурява най-висок комфорт и максимална повратливост при паркиране и маневриране, шофиране по тесни улици или пътища с много завои.
    Въз основа на електронно измерената скорост управляващият блок изчислява сервоусилването, необходимо за съответната ситуация на пътя. Усилието за завъртане на волана на електромеханичното сервоуправление се дозира по-фино и прецизно спрямо определени ситуации на пътя в сравнение с конвенционалните сервоуправления, което се ориентират спрямо оборотите на двигателя.
    Това означава, че при ниска скорост са необходими по-малко усилия върху волана. С повишаване на скоростта сервоусилването се намалява постоянно, за да се осигури по-директен контакт с пътя и оптимална стабилност по курса. M Servotronic е със специфични за М настройки и с натискане на бутон могат да бъдат избрани три различни характеристики.

M COMPOUND СПИРАЧКИ.

M COMPOUND СПИРАЧКИ.

Благодарение на трансфера на технологии от моторните спортове M Compound спирачките запазват ефективността и устойчивостта си към фадинг дори и при високо натоварване. Благодарение на използването на различни, високо устойчиви материали се постигат превъзходни стойности на отрицателното ускорение и висока стабилност към топлинно натоварване при много дълъг живот и прецизен контрол. Освен това те са и по-леки, което се отразява положително на пъргавината, динамиката, ускорението и разхода на гориво.

Перфорираните вентилирани спирачни дискове (с диаметър 380 мм отпред и 370 мм отзад) и спирачните апарати с 4 бутала отпред и 2 отзад осигуряват оптимални реакции на мокро, както и подобрено отвеждане на топлината. Спирачните апарати в цвят Blue Metallic с логото на М подчертават спортното излъчване на дисковете и изискания, автентичен М дизайн.

270 КМ/Ч

С M Driver's Package максималната скорост се повишава от серийните 250 км/ч до 270 км/ч. M Driver's Package може да бъде поръчан директно за новите автомобили, но може безпроблемно да бъде инсталиран и допълнително. При инсталирането на M Driver's Package всички останали технически данни на автомобила остават непроменени. Включен е и ваучер за обучение по сигурно шофиране.

ИНТЕЛИГЕНТНА ОЛЕКОТЕНА КОНСТРУКЦИЯ.

Олекотено предно окачване.

Олекотеното предно окачване е с изцяло нова конструкция, за да може да посрещне повишените изисквания на М автомобилите. Чрез понижаване на теглото на подресорните маси се осигурява повишена динамика на управлението, по-високо сцепление и оптимизиран комфорт на возене. Постигнатото по този начин оптимизирано разпределение на теглото между осите осигурява по-неутрално поведение на пътя и по-добър контрол над автомобила в граничен режим. Като част от концепцията за повишаване на динамиката на управлението и здравината на каросерията то подобрява и прецизността на кормилното управление и стабилността по курса. Окачването образува едно цяло със специфичните за М гуми и осигурява повишено механично сцепление и по-прецизна информативност на кормилното управление. Носачите, шенкелите, подрамата и основата на предното окачване с пружинна стойка и два носача са с олекотена алуминиева конструкция. Допълнително понижение на теглото се постига и чрез алуминиевите пружинни стойки и напречния стабилизатор с тръбна конструкция. Основата на окачването е допълнителната свързаност с праговете повишават здравината на предната част на автомобила, което осигурява значително подобряване на стабилността по курса.

Олекотено задно окачване.

Чрез намаляване на теглото на автомобила олекотеното задно окачване допринася за подобряване на пъргавината, динамиката и ускорението, понижаването на подресорните маси осигурява по-добро сцепление и оптимизиран комфорт на возене. За да отговори на изискванията на спортен автомобил, задната ос на М автомобила е напълно преработена. Тя образува едно цяло в комбинация със специфичните за М гуми и осигурява оптимално сцепление и стабилност по курса при всякакви състояния на пътните настилки. Носачите и шенкелите на петраменната задна ос са изковани от алуминий, а подрамата е с олекотена стоманена конструкция. По този начин се постига значително понижение на теглото. Твърдата връзка с каросерията гарантира оптимизирано водене на колелата. Спирачните сили се пренасят директно към каросерията чрез диагонални носачи.

ТЕХНОЛОГИИ BMW EFFICIENT DYNAMICS.

ТЕХНОЛОГИИ BMW EFFICIENT DYNAMICS.

Независимо дали става дума за максимална динамика или минимален разход на гориво – при BMW всичко е подчинено на типичната за BMW радост от шофирането. BMW EfficientDynamics е стратегията, разработена от BMW, за понижаване на разхода на гориво и емисиите на СО2 при увеличаване до максимум на динамиката и радостта от шофирането. Това е всеобхватен пакет от технологии, който включва управлението на енергията и автомобилната концепция – и то серийно при всяко BMW.

 

Новото поколение бензинови и дизелови двигатели от семейството на BMW TwinPower Turbo се отличава с по-висока мощност при по-нисък разход на гориво. Принос за повишаването на ефективността имат както оптимизираната аеродинамика, така и BMW Efficient Lightweight, която благодарение на използването на подходящите материали на подходящите места понижава теглото и в същото време повишава здравината на автомобила.

  • Разход на гориво и СО2 емисии на BMW M2 Купе:

    Среден разход на гориво в л/100 км: 8,5 до 7,9

    СО2 емисии в г/км: 199 до 185

    Повече информация за разхода на гориво и официалните специфични емисии на СО2 може да намерите в брошура, която се разпространява безплатно от дилърите на BMW.