ПОНИЖАВАНЕ НА РАЗХОДА. С УДОВОЛСТВИЕ.

BMW EfficientDynamics при BMW Серия 4 Купе.

BMW Серия 4 Купе се оборудва с всеобхватен пакет от решения и технологии на BMW EfficientDynamics – за още по-голяма радост от шофирането при по-ниски емисии.

АЕРОДИНАМИКА

Дизайнът на автомобила е подчинен на философията BMW EfficientDynamics. Оптимизираната предна броня и дъното на автомобила впечатляват с иновативни подобрения, които намаляват аеродинамичното съпротивление и разхода на гориво.
Предната броня е видимият дизайнерски елемент, който олицетворява философията BMW EfficientDynamics. През два вертикални въздуховода интегрираният Air Curtain отвежда въздуха покрай арките на предните колела. По този начин ускореният въздушен поток образува „завеса” от външната страна на колелата. Насрещният въздушен поток около колелата се направлява и от Air Breather. Тези иновативни технологии намаляват завихрянията и въздушното съпротивление, като по този начин допринасят и за понижаването на разхода на гориво.
Гладкото покритие на дъното на автомобила и капсуловането на моторния отсек са друг детайл, който гарантира интензивно подобрение на аеродинамиката. Новите покриващи елементи осигуряват не само значително оптимизиране на аеродинамиката: е гарантират и чувствително подобряване на шумоизолацията, както и по-добра защита срещу корозия.

РЕЖИМ ECO PRO

След като изберете режима ECO PRO, всичко се насочва към максимална ефективност и в зависимост от индивидуалния ви стил на шофиране ви помага да намалите разхода на гориво с до 20 процента, както бе установено при вътрешно изследване на BMW. Допълнителни 5 процента потенциал за икономии осигуряват функциите „безмоторно” движение, предвиждащият асистент и режима ECO PRO Route (и двата само при навигационната система Professional). Реакциите на педала на газта и параметрите на скоростната кутия, както и моментите на превключване са оптимизирани, а стратегията на отоплението и климатизацията се адаптира интелигентно. На контролния дисплей може да видите кои технологии на BMW EfficientDynamics в момента понижават разхода на гориво. Свързаните със ситуацията съвети на ECO PRO ви помагат да шофирате по-ефективно.
Сред другите функции на ECO PRO е функцията „безмоторно” движение: когато водачът отнеме газта при скорост между 50 и 160 км/ч и не натисне спирачката, системата отделя двигателя от задвижването и автомобилът се движи по инерция без спирачното действие на двигателя.

  • Предвиждащ асистент

    Особено иновативен акцент на режима ECO PRO е предвиждащият асистент в комбинация с навигационната система Professional. Въз основа на данните от навигационната система той разпознава завоите, населените места, кръговите движения, Т-образните кръстовища, ограниченията на скоростта и изходите от магистралата по маршрута ви и може да ви даде предвидливи съвети за своевременно отнемане на газта. Освен това предвиждащият асистент ефективно управлява и функцията „безмоторно” движение.

  • ECO PRO Route

    Режимът ECO PRO включва и функцията ECO PRO Route, която в комбинация с новото поколение на навигационната система Professiona изчислява най-ефективния маршрут на базата на различни параметри като индивидуалния стил на шофиране, актуалния трафик, както и състоянието на пътя. На бордния компютър се изобразява и „спечеления” като бонус пробег, който може да изминете благодарение на режима ECO PRO.

BMW TWINPOWER TURBO ДВИГАТЕЛИ.

Технологията BMW TwinPower Turbo комбинира TwinScroll турбокомпресор с Valvetronic, двоен VANOS и High Precision Injection. При дизеловите двигатели директното впръскване Common Rail е съчетано с турбокомпресор с променлива геометрия. Благодарение на това BMW TwinPower Turbo значително понижава разхода на гориво при бензиновите и дизеловите двигатели – като в същото време гарантира осезаемо увеличение на мощността в широк оборотен диапазон.

АВТОМАТИЧНА ФУНКЦИЯ СТАРТ/СТОП

Автоматичната функция Старт/Стоп гарантира, че вашият автомобил ще изразходва гориво само когато се движи. При престои, например на светофари и в задръствания, автоматичната функция Старт/Стоп изключва двигателя, когато той работи на празен ход и вие сте отпуснали съединителя (механична скоростна кутия) или сте натиснали спирачката до пълно спиране на автомобила (трансмисия Steptronic).
Индикатор на информационния дисплей показва кога автоматичната функция Старт/Стоп е активна. Когато натиснете съединителя (при механична скоростна кутия) или отпуснете спирачката (автоматична трансмисия), двигателят стартира отново за части от секундата и вие може да продължите пътуването си без забавяне.

  • Сигурно и комфортно

    Автоматичната функция Старт/Стоп не допуска никакви компромиси с комфорта и сигурността и не се активира, докато двигателят не е достигнал оптималната си работна температура, интериорът не е затоплен/охладен до желаната степен, ако акумулаторът не е зареден достатъчно или вие въртите волана. Управляващият блок при необходимост стартира двигателя дори и когато автомобилът е спрял. Например когато автомобилът потегли леко по инерция или предното стъкло се изпоти. Автоматичната функция Старт/Стоп може винаги да бъде изключена с натискане на бутон.

РЕГЕНЕРАЦИЯ НА СПИРАЧНАТА ЕНЕРГИЯ

РЕГЕНЕРАЦИЯ НА СПИРАЧНАТА ЕНЕРГИЯ

Понижава разхода на гориво.

При всяко спиране се освобождава енергия, която дълго време оставаше неоползотворена. Регенерацията на спирачната енергия ползва този подценяван досега потенциал и произвежда електричество от освободената при движение по инерция или спиране кинетична енергия. С тази електроенергия се зарежда акумулаторът. Благодарение на този система за интелигентно управление на енергията алтернаторът не трябва да работи постоянно, което намалява натоварването върху двигателя. Разходът на гориво намалява, а мощността се увеличава – напълно в духа на BMW EfficientDynamics.

ИНДИКАТОР ЗА ПРЕВКЛЮЧВАНЕ НА ПРЕДАВКИТЕ.

ИНДИКАТОР ЗА ПРЕВКЛЮЧВАНЕ НА ПРЕДАВКИТЕ.

Най-ефективната предавка.

Чрез своевременно и оптимално превключване може да спестите много гориво, най-вече при движение в града и по междуградските пътища.
Оптимално превключване, понижаване на разхода - в зависимост от ситуацията на пътя и оборотите на двигателя електрониката изчислява най-ефективната в момента предавка, а светеща стрелка на информационния дисплей ви показва най-ефективния момент за възходящо или низходящо превключване. Но системата разпознава и ситуациите, когато ускорявате бързо, и в съответствие с това подходящият момент за превключване се препоръчва при по-високи обороти. При сравнителни тестове е установено, че автомобилите с индикатор за превключване на предавките изразходват около 4% по-малко гориво.

ЕЛЕКТРИЧЕСКО СЕРВОУПРАВЛЕНИЕ.

Кормилното управление с електрическо усилване осигурява оптимално усещане във волана. То е по-слабо чувствително към удари, а активното успокояване на колебанията осигурява надеждно елиминиране на загубата на устойчивост по курса. Опционалният спортен бутон позволява по всяко време да изберете по-твърди характеристики на кормилното управление. За разлика от конвенционалното сервоусилване, при кормилното управление с електрически сервоусилвател не се използва хидравлика, а интелигентно решение с електромотор. Той работи само тогава, когато е необходимо усилване, тоест когато въртите волана. Когато се движите направо – което според статистиката е 90 процента от всяко пътуване – електромоторът не работи и не изразходва никаква енергия. Резултатът: кормилното управление с електрически сервоусилвател осигурява икономия от около 0,3 л/100 км спрямо автомобил с конвенционална хидравлична система, което е важен принос за повишаване на ефективността. И тъй като няма хидравлично масло, се намаляват разходите по поддръжката и замърсяването на околната среда.

  • Servotronic

    При някои модели можете да комбинирате кормилното управление със Servotronic. Тази система автоматично адаптира сервоусилването към скоростта на автомобила. За тази цел се изчислява необходимото усилване при съответната скорост и електрическото сервоуправление се управлява в зависимост от това. Когато шофирате с ниска скорост, например из тесни улици с остри завои, е необходимо минимално усилие за въртене на волана. При увеличаване на скоростта сервоусилването се намалява постепенно, за да се осигури още по-директен контакт с пътя и оптимална стабилност по курса.