РОДЕН СПОРТИСТ. С ГОЛЕМИ ВЪЗМОЖНОСТИ.

Динамиката на управлението и ефективността на BMW Серия 3 Седан.

РОДЕН СПОРТИСТ. С ГОЛЕМИ ВЪЗМОЖНОСТИ.

Динамиката на управлението и ефективността на BMW Серия 3 Седан.

BMW Серия 3 Седан предлага динамика в много изражения. Опционалното Адаптивно М окачване например или променливото спортно кормилно управление осигуряват най-висока пъргавина, а водачът се наслаждава на максимална управляемост и стабилност по курса при спортен стил на шофиране. BMW TwinPower Turbo двигателите и опционалната 8-степенна трансмисия Steptronic Sport гарантират изключителна радост от шофирането. Тези и други технологии на BMW EfficientDynamics осигуряват впечатляваща динамика и в същото време помагат за понижаване на разхода на гориво.

РОДЕН СПОРТИСТ. С ГОЛЕМИ ВЪЗМОЖНОСТИ.Динамиката на управлението и ефективността на BMW Серия 3 Седан.

BMW Серия 3 Седан предлага динамика в много изражения. Опционалното Адаптивно М окачване например или променливото спортно кормилно управление осигуряват най-висока пъргавина, а водачът се наслаждава на максимална управляемост и стабилност по курса при спортен стил на шофиране. BMW TwinPower Turbo двигателите и опционалната 8-степенна трансмисия Steptronic Sport гарантират изключителна радост от шофирането. Тези и други технологии на BMW EfficientDynamics осигуряват впечатляваща динамика и в същото време помагат за понижаване на разхода на гориво.

BMW EFFICIENTDYNAMICS.

BMW EFFICIENTDYNAMICS.

Извлечете повече от всеки литър гориво с BMW EfficientDynamics: по-добра динамика, по-висока ефективност и още по-приятно изживяване при шофиране. Технически иновации, които понижават разхода на гориво, като в същото време повишават радостта от шофирането – това означава, че чистата динамика идва с всяко BMW.

АТЛЕТ ВЪВ ВЪРХОВА ФОРМА.

Динамиката на управлението на BMW Серия 3.

АТЛЕТ ВЪВ ВЪРХОВА ФОРМА.

Динамиката на управлението на BMW Серия 3.

8-СТЕПЕННА ТРАНСМИСИЯ STEPTRONIC SPORT.

8-СТЕПЕННА ТРАНСМИСИЯ STEPTRONIC SPORT.

8-степенна трансмисия Steptronic Sport се адаптира към индивидуалния ви стил на шофиране, като диапазонът се простира от спокойно пътуване до особено динамично управление. Освен автоматичната смяна на предавките винаги можете да преминете в ръчен режим и да превключвате предавките със скъсения селектор или двата лоста на спортния кожен волан.
В спортен режим превключването е насочено към постигане на максимална динамика и оптимизирано ускорение. Малките разлики в оборотите между отделните предавки осигуряват мощно ускорение. Освен това двигателят винаги работи при оборотния диапазон, при който имате достъп до голяма мощност. Функцията Launch Control идеално адаптира оборотите при потегляне и позволява максимално ускорение от място. При висока скорост 8-мата предавка понижава оборотите на двигателя и разхода на гориво. За това допринася и новият, по-ефективен съединител на хидротрансформатора. В комбинация с двигателя 8-степенната трансмисия Steptronic Sport осигурява най-висока ефективност, перфектно пренасяне на мощността и висок комфорт на превключване.

  • 8-степенна трансмисия Steptronic

    8-степенната автоматична трансмисия поставя стандарти по отношение на динамиката и ефективността и е централен елемент от BMW EfficientDynamics. Особено финото степенуване на предавките позволява оптимално разгръщане на мощността при всякакви скорости. Така значително се понижава и разхода на гориво, докато в същото време вие се наслаждавате на още по-висок спортен дух и динамика. Допълнителните предавки понижават оборотите, особено при висока скорост, и така понижават както разхода, така и шума на двигателя.
    За това допринася и съединителят на хидротрансформатора – дори и при ръчно превключване на предавките. В комбинация с малките разлики в оборотите и прецизното степенуване на предавките се постига особено висок комфорт на превключване.
    Свързаните функции като предвиждащото задвижване, разпознаването на състоянието на автомобила и разпознаването на ситуациите на пътя имат голямо отражение върху работата на трансмисията. В зависимост от режима на шофиране системата избира оптималната предавка за всяка ситуация. Блокът за управлението на трансмисията е свързан с навигационната система, така че в зависимост от трасето предвиждащото задвижване осигурява или спортни и спонтанни реакции (режим SPORT) или ориентирана към по-висок комфорт програма на превключване с по-редки смени на предавките (режим COMFORT).

BMW 340i Седан.

BMW 340i Седан.

Увереното разгръщане на мощността, мекият като коприна ход и въодушевяващият звук са най-силните качества на BMW TwinPower Turbo редовия 6-цилиндров бензинов двигател от семейството BMW EfficientDynamics. Мощният двигател с работен обем 3 литра комбинира напълно променливото управление на клапаните Valvetronic вкл. двоен VANOS, High Precision Injection и TwinScroll турбокомпресор за оптимално напълване на цилиндрите при всякакви обороти. Резултатът: върхова мощност от 240 кВт (326 к.с.) и максимален въртящ момент от 450 Нм при 1 380 – 5 000 об/мин, които позволяват на турбобензиновия двигател да ускорява BMW 340i Седан за спиращите дъха 5,2 – 5,1 секунди от 0 до 100 км/ч и да развива максимална скорост от 250 км/ч. Благодарение на множеството интелигентни технически иновации се понижава разхода на гориво - до средно 7,7 до 6,5 литра на 100 километра при СО2 емисии от само 179 до 152 г/км.
Това задвижване ще достави удоволствие на всеки водач: максимално ефективно и мощно в широк оборотен диапазон с директни реакции още при ниски обороти и с винаги въодушевяващ звук – типичен двигател на BMW.

BMW 320d Седан EfficientDynamics Edition.

BMW 320d Седан EfficientDynamics Edition с BMW TwinPower Turbo 4-цилиндров дизелов двигател въодушевява почитателите на максималната ефективност и икономичност. Двигателят развива мощност 120 кВт (163 к.с.) при 4 000 об/мин и максимален въртящ момент от 400 Нм между 1 750 и 2 500 об/мин. С него BMW 320d Седан EfficientDynamics Edition ускорява от 0 до 100 км/ч за 7,9 до 7,8 секунди. Средният разход на гориво е само 4,3 до 3,8 литра на 100 километра при СО2 емисии от само 113 до 99 г/км.

2-литровият BMW TwinPower Turbo 4-цилиндров дизелов двигател реагира спонтанно на командите с педала на газта още при ниски обороти и благодарение на най-новото поколение директно впръскване Common Rail се отличава с особено спокоен ход.

Турбокомпресорът с променлива геометрия осигурява високо налягане на нагнетявания въздух и висок въртящ момент и мощна тяга в широк оборотен диапазон.

Изключително високата ефективност на автомобила се дължи и на оптимизираната трансмисия, адаптираният индикатор на превключване на предавките, както и на мерките за подобряване на аеродинамиката.

ОКАЧВАНЕ.

BMW Серия 3 от поколения поставя стандарти по отношение на динамиката на управлението. Модернизираните технологии на амортисьорите, подобреното окачване и още по-модерното кормилно управление осигуряват значително по-висока радост от шофирането. Благодарение на новите настройки на окачването са подобрени както надлъжните, така и напречните характеристики. Това важи както за серийното окачване, така и за М спортното окачване и за Адаптивното М окачване. Освен това е повишена прецизността на кормилното управление, намалени са колебанията на каросерията и е оптимизирана стабилността по курса. BMW Серия 3 Седан впечатлява не само с превъзходното си поведение на пътя, перфектната управляемост и високата пъргавина, но и с най-високия комфорт при всякакви ситуации на пътя.

  • Адаптивно М окачване

    Сниженото с 10 милиметра Адаптивно М окачване допълнително повишава динамичния потенциал на BMW Серия 3 на пътя. Водачът може да настройва характеристиките на окачването към предпочитания в момента стил на шофиране – от комфортен до особено спортен. Независимо коя базова настройка изберете, електронно управляваните амортисьори на Адаптивното М окачване се адаптират за части от секундата към условията на пътя. За тази цел системата ползва множество сензори, които освен движенията на колелата регистрират и скоростта, за да осигурят оптимална работа на амортисьорите и в същото време да оптимизират сигурността на пътя.
    За спокойно шофиране разполагате с режима COMFORT. Режимът SPORT осигурява подчертано спортни настройки на окачването и значително по-стегнати характеристики на амортисьорите. Ако искате да управлявате автомобила си особено спортно, може да изберете режима SPORT+. При него се активира функцията DTC (Динамичен контрол на сцеплението), която позволява по-голямо приплъзване на задвижваните колела за подчертано спортно шофиране в граничен режим. При това функцията DSC не е изключена, а се намесва значително по-късно, за да стабилизира автомобила – в рамките на допустимото от физичните закони.

  • Променливо спортно кормилно управление

    Променливото спортно кормилно управление със Servotronic осигурява директно и пъргаво поведение на пътя при малки усилия върху волана. То реагира с различно големи предавателни числа в зависимост от ъгъла на завъртане на волана независимо от актуалната скорост на движение. Това намалява необходимите завъртания на волана при особено големи ъгли на завъртане на предните колела. Това чувствително повишава пъргавината при подчертано спортен стил на шофиране в остри завои и виражи, при заобикаляне на препятствия, както и комфорта при паркиране и маневриране. При по-малки ъгли на завъртане на волана системата гарантира изключителна стабилност по курса и много висока прецизност.

  • BMW xDrive

    Интелигентната система за двойно задвижване BMW xDrive се адаптира перфектно и към най-тежките ситуации на пътя, като винаги предлага ненадминато сцепление. С xDrive и динамичния контрол на стабилността (DSC) автомобилът винаги остава стабилен по курса. Контролирано от сензора на DSC, xDrive своевременно разпределя задвижващата мощност между осите, за да предотврати презавиването и недозавиването в завоите още в зародиш, с което повишава стабилността по курса. Освен това се гарантира пъргаво и сигурно потегляне при хлъзгава настилка и наклони. Дори и при критични ситуации на пътя се налагат по-редки намеси на DSC.

    Намесите на DSC се налагат само при критични ситуации на пътя. По този начин xDrive ефективно комбинира преимуществата на двойното задвижване – сцепление, стабилност по курса и сигурност на пътя - с типичната за BMW пъргавина.

КОНТРОЛ НА ШОФИРАНЕТО ВКЛ. ECO PRO.

Контролът на шофирането позволява на водача да избира между режима COMFORT със стандартни настройки на двигателя и трансмисията, насочения към по-висока ефективност режим ECO PRO, режима SPORT, който позволява спортно и динамично шофиране, или режима SPORT+, който гарантира още по-спортно и динамично шофиране. Режимът ECO PRO адаптира настройките на трансмисията Steptronic (ако е монтирана), както и стратегията на отоплението и климатизацията към максимално оптимизиран по отношение на разхода на гориво стил на шофиране. По този начин разходът на гориво може да бъде понижен с до 20 процента. Допълнителни потенциали за пестене на гориво осигуряват функциите безмоторно движение и ECO PRO Route, които в зависимост от трафика, индивидуалния стил на шофиране и даденостите по трасето препоръчват насочен към максимална ефективност маршрут и по този начин помагат за намаляване на разхода на гориво. С функцията безмоторно движение автомобилът се движи с отделен от задвижването двигател при скорост до 160 км/ч, когато водачът отнеме газта и не натисне спирачката.
Режимът COMFORT гарантира особено комфортно изживяване при шофиране благодарение на съответните настройки на компонентите на окачването. В режимите SPORT и SPORT+ настройките на задвижването и окачването са насочени към спортен стил на шофиране. Двигателят реагира по-спонтанно, автоматичната трансмисия превключва при по-високи обороти респ. индикаторът за превключване препоръчва по-късно превключване, и като цяло автомобилът реагира значително по-директно и спортно.

ИНТЕЛИГЕНТНО УПРАВЛЕНИЕ НА ЕНЕРГИЯТА.

Интелигентното управление на енергията при BMW Серия 3 Седан се осигурява от множеството серийни технологии на BMW EfficientDynamics като Автоматичната функция Старт/Стоп, регенерацията на спирачната енергия, електрическото сервоуправление и индикаторът за превключване на предавките. Взаимодействието на тези технологии осигурява устойчива мобилност и максимална ефективност.

  • Автоматична функция Старт/Стоп

    Автоматичната функция Старт/Стоп позволява горивото да се изразходва само когато автомобилът се движи. При спиране, например на червен светофар или в задръстване, автоматичната функция Старт/Стоп се възползва от потенциала за пестене на гориво и просто изключва двигателя, когато автомобилът не се движи и сте отпуснали съединителя (при механична скоростна кутия) респективно сте натиснали спирачката при спрял автомобил (трансмисия Steptronic).
    На информационния дисплей се индикира, че функцията е активна. Когато натиснете съединителя (механична скоростна кутия) респективно отпуснете спирачката ( трансмисия Steptronic), двигателят веднага стартира автоматично.
    Комфортът на пътуването и безопасността не се нарушават, тъй като функцията не е активна, когато двигателят не е достигнал оптималната си работна температура, климатът в интериора не е достигнал желаната температура, степента на зареждане на акумулатора е ниска или въртите волана. При необходимост централният управляващ блок стартира двигателя дори и докато автомобилът е спрял – например когато леко се придвижи напред или предното стъкло се изпоти. При желание автоматичната функция Старт/Стоп може да бъде деактивирана с натискане на бутон.

  • Регенерация на спирачната енергия

    Регенерацията на спирачната енергия понижава разхода на гориво и увеличава ефективността на задвижването. Когато водачът отпусне педала на газта или натисне спирачката, електромоторът превръща кинетичната енергия на автомобила в електрическа. Тя се съхранява във високоволтовия акумулатор и може бъде ползвана за захранване на електромотора.

  • Електрическо сервоусилване

    Електрическото сервоусилване оптимално адаптира усилването на волана към актуалната скорост. Това означава директно, прецизно поведение при завиване при висока скорост и лекота при маневриране. При това кормилното управление изразходва енергия само когато е наистина необходимо. По този начин се понижават разхода на гориво и емисиите.
    Вместо хидравлична помпа се използва електромотор. И докато при конвенционалните кормилни управления помпата се задвижва постоянно от двигателя, електрическото сервоусилване работи само когато въртите волана. При движение направо или при постоянен ъгъл на завъртане на волана – например в дълги завои – електромоторът не е активен и не изразходва енергия. Благодарение на гъвкавото адаптиране на сервоусилването към актуалната ситуация на пътя и скоростта се повишава и комфортът при завиване.

  • Индикатор за превключване на предавките

    Чрез своевременно и оптимално превключване може да спестите много гориво, най-вече при движение в града и по междуградските пътища. Оптимално превключване, понижаване на разхода - в зависимост от ситуацията на пътя и оборотите на двигателя електрониката изчислява най-ефективната в момента предавка, а светеща стрелка на информационния дисплей ви показва най-ефективния момент за възходящо или низходящо превключване. Системата разпознава и ситуациите, когато ускорявате бързо, и в съответствие с това подходящият момент за превключване се препоръчва при по-високи обороти. При сравнителни тестове е установено, че автомобилите с индикатор за превключване на предавките изразходват около 4% по-малко гориво.